دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: با بهره‌گیری از الگوی مثلث توسعه اقتصادی، بیش از ۵۰۰۰ فرصت شغلی جدید در خراسان رضوی ایجاد می‌شود.

۵۰۰۰ فرصت شغلی جدید در خراسان رضوی ایجاد می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر لبافی اظهار داشت: پس از گذشت یک سال از آغاز طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در استان، تعداد معین‌های اقتصاد مقاومتی به ۱۶۳ معین رسیده که ۹۸ درصد آنها را بخش خصوصی و موسسات عمومی غیر دولتی تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه نقشه راه فعالیت‌ها در ۶ گام با ۴۰ برنامه عملیاتی تهیه، تدوین وابلاغ شده است، افزود: تاکنون بیش از ۱۱۰۰ طرح کسب و کار مورد بررسی قرار گرفته و کارت‌های اهداف برای بیش از ۴۰ درصد روستاهای استان توسط نهاد مردمی اقتصادمقاومتی تهیه و صادر شده است.  

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی تصریح کرد:  تاکنون ۱۵۵۵ پروژه یا کسب و کار متوسط و کوچک توسط ۷۳ معین اقتصاد مقاومتی استان در ۲۸ شهرستان، در سامانه رصد فعالیت معین‌ها ثبت شده که از این تعداد، ۶۲۹ پروژه توسط ۳۵ معین به تایید گروه کارشناسی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی رسیده است.

لبافی خاطرنشان کرد: حجم کل سرمایه گذاری ۲۴۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که با بهره‌برداری کامل طرح‌ها،   پیش‌بینی شده این فعالیت‌ها ۵ هزار و ۹۶۱ فرصت شغلی در استان ایجاد خواهد کرد که تاکنون اسامی ۴۰۰ نفر از شاغلین ثبت شده است.

وی با اشاره به این مطلب که طبق آمارهای واصله از سامانه رصد، از ۶۲۹ فعالیت تایید شده، ۵۵ درصد فعالیت‌ها مربوط به حوزه کشاورزی و زیر مجموعه این بخش‌ است، افزود: به لحاظ فراوانی فعالیت‌های اقتصادی،۵۰۷ فعالیت ایجادی،۶۴ فعالیت تکمیلی و باقی مانده فعالیت‌ها هم توسعه‌ای هستند، از طرفی براساس نوع اشتغال ۵۹۵ فعالیت با ماهیت دائم و ۱۲ فعالیت فصلی و ۲۲ واحد هم تثبیت اشتغال شده‌اند.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی افزود: در حوزه حساب‌ سپرده‌های توسعه روستایی نیز ۱۶۶ حساب توسعه توسط ۱۷ معین اقتصاد مقاومتی با تعداد کل ۸۸۰۷ نفر اعضا در سامانه ثبت شده است که از این تعداد، ۸۶ حساب سپرده روستایی توسط نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان بررسی و تایید شده است.

لبافی در پایان ابراز کرد: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته از سامانه در نیمه اول بهمن ماه ۹۸، شهرستان‌های درگز، رشتخوار، سبزوار، بینالود، تربت حیدریه، بردسکن، خلیل‌آباد و کاشمر شهرستان‌های پیش‌رو در زمینه فعالیت معین اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی بوده اند.

شایان ذکر است معین‌های اقتصادمقاومتی در برخی شهرستان های دیگر نیز تا کنون اقدامات ارزنده‌ای انجام داده‌اند که مراحل ثبت آن در سامانه در دست اقدام‌است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.