فرماندار بردسکن گفت: سازمان تعاون روستایی باید به جد پی گیر پرداخت مطالبات زعفران کاران باشد.

فرماندار بردسکن خواستار پرداخت مطالبات زعفرانکاران شد

مجتبی شاکری  گفت: اقتصاد منطقه بردسکن  برپایه کشاورزی است و هر موقع حال کشاورزی ما خوب بوده است حال همه ما خوب بوده است.  

وی عنوان کرد: در اجرای طرح خرید حمایتی زعفران که برای اولین سال  یک مرکز خرید به شهرستان بردسکن اختصاص داده شد،  ۹۰۰ کیلو گرم زعفران کشاورزان خریداری شد که متاسفانه هنوز ریالی  به کشاورزان پرداخت نشده است.

شاکری  افزود: بخش کشاورزی شهرستان بردسکن با  ۱۲ هزار نفر بهره بردار خانواده بزرگی را در شهرستان تشکیل می دهد  و هرگاه مشکلاتی متوجه این بخش شده است دیگر حوزه ها را تحت تاثیر خود قرار  داده است.

وی با اشاره به بالا بودن ساعات خاموشی چاه موتورها، جریمه برداشت مازاد بر پروانه، عدم نظارت بر تجاوز به حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها و بندها با توجه به بارندگی اسفند ماه و فروردین ماه امسال در منطقه، متذکر شد: متاسفانه با توجه به بارندگی و سیل فروردین ماه تعداد زیادی از روستاها دچار خسارت شدند.

فرماندار بردسکن اظهار کرد: یک هزار و ۱۰۹ واحد مسکونی روستایی و شهری ما خسارت دید که دولت  بیش از ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات و کمک‌های بلاعوض مسکن پرداخت شده است.

شاکری با بیان اینکه در جریان سیل امسال، بیش از ۶ میلیارد تومان به حوزه کشاورزی خسارت وارد شد، ادامه داد: با اجرای طرح‌های به موقع و مناسب و نظارت‌های دقیق با همکاری و مشارکت مردم و کشاورزان دیگر شاهد خسارات احتمالی نمی‌شویم.

وی به فرونشست زمین اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل عمده فرونشست، برداشت بی‌رویه از منابع آبی زیرزمینی بوده که این فرونشست‌ها برای کشاورزان و نسل آینده ما هشدارهای بسیار جدی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.