امام جمعه مشهدمقدس مفهوم قوی شدن که توسط رهبر انقلاب مطرح شد را این‌گونه تبیین کرد:‌ باید در تمام عرصه‌ها چه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی رشد کنیم و قوی شویم و هیچ مانعی در قوی شدن وجود ندارد.

تحلیل آیت‌الله علم‌الهدی از بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه / هیچ مانعی در قوی شدن ‌نداریم فقط ‌باید ‌همت کنیم

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی در گردهمایی بزرگ دانشجویان و فعالان فضای مجازی خراسان رضوی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اظهار داشت: سال ۵۷ نشان دهنده قدرت و عظمت پروردگار بود و به ما ثابت می‌کند که باید قوی شویم و قدرت پیدا کنیم.

وی خاطر نشان کرد: آیت‌الله مطهری نقل می‌کنند که در تماسی که با امام داشتند، از او خواستند که پرواز خود را به تأخیر بیندازند چون دشمنان تهدید کرده بودند که هواپیمای امام را منهدم می‌کنند و امام در جواب گفتند در آن روز که جمعه بود، به وجود اقدس امام زمان متوسل شدند و تصمیم گرفتند روز یکشنبه عزیمت کنند به ایران و روزی که امام به ایران آمدند، پدافند مجهز بود تا هر هواپیمایی را در آسمان ایران منهدم کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به وقایع سال ۵۷، مفهوم قوی شدن که توسط رهبر انقلاب مطرح شده را این‌گونه تبیین کرد: که باید در تمام عرصه‌ها چه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی رشد کنیم و قوی شویم و هیچ مانعی در قوی شدن وجود ندارد و باید با همت بالا به‌اندازه کافی قوی شویم.

آیت‌الله علم الهدی، افزود: سه دسته برداشت در مورد انقلاب وجود داشت یک عده معتقد بودند آمریکایی‌ها برنامه داشتند تا شاه را برکنار کنند و به دنبال نیرویی تازه بودند تا بتوانند منافع خود را در این کشور تأمین کنند و این پیروزی را راهی می‌دیدند برای تغییر نیرو و آوردن مزدور جدید و تازه نفس. عده‌ای دیگر اعتقاد داشتند که حکومت جدیدی تشکیل می‌شود و این حکومت تازه نفس بهتر از حکومت گذشته خدمت می‌کند.

وی ادامه داد: برداشت عده‌ای دیگر هم این بود که سلطه نظام ستم‌شاهی از سر مردم برداشته می‌شود و نظام الهی ـ اسلامی، مبتنی بر قواعد و قوانین دین بر این مملکت حاکم می‌شود و مردم در سایه دین زندگی می‌کنند، این برداشتی بود که نیروهای متدین به آن باور داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: اصل برداشت انقلاب را خود امام و نزدیکانشان داشتند، بیش از دو قرن در دنیا، مدرنیته تلاش کرده تا ثابت کند قدرت خدا در زمین حاکم نیست و بایستی خدا مخصوصاً در عرصه مدیریت بشر از زندگی انسان حذف شود، لیبرالیسم دین را به صورت یک مانع پیشرفت و عامل عقب‌ماندگی انسان‌ها و سوسیالیسم آن را افیون ملت‌ها نامید.

آیت‌الله علم الهدی گفت: اسلام و مسیحیت و هر مکتبی که نام خدا در اوست به صورت یک جریان تشریفاتی و مراسمی درآمده بود که فقط به صورت یک میراث اسطوره‌ای باقی بماند و نقشی در سیاست و جامعه و اقتصاد مردم نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران توانست دین حذف شده از زندگی مردم را به صورت یک دکترین سیاسی در دنیا حاکم کند که دنیای خسته شده از مدرنیته به پناه این دکترین بیاید، در گذشت ۴۰ سال از انقلاب یکی از دستاوردهای مهم ۴۰ ساله برای انقلاب همین نکته است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: ما باید در همه عرصه‌ها قوی شویم و این قوی شدن تنها منحصر به حوزه اقتصاد نیست، نظام ما یک نظام ایدئولوژیک است و ایدئولوژی‌ها مبتنی بر باید و نبایدهاست پس زمانی که "باید قوی شویم" از طرف رهبر انقلاب مطرح می‌شود، قوی شدن گسترده‌تر از عرصه‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: در ابتدا باید این اصل را بپذیریم که پشت همه تدبیرها و تصمیم‌گیری‌های امام راحل و مقام معظم رهبری، شهامت‌های رزمندگان و ایثارگران ما و از همه بالاتر مقاومت مردم ما، سرانگشت حضرت اقدس امام زمان است و باید به آن امر باور صددرصدی داشته باشیم.

وی بیان کرد: گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب بیان شد و خداوند متعال جریان را به شکلی تنظیم کرد که در این آموزش سمعی، تابلویی نصب شود که ما همه این بیانات را در یک نقطه درک کنیم، و آن هم شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در ادامه با اشاره به افسران جنگ نرم و پیشگامان در احقاق گام دوم انقلاب، راه قوی شدن را تأسی به شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت: یکی از نکات بارز شخصیت این شهید پرهیز از انفعال بود و در عملیات دفاع مقدس هم نشانه‌ای از انفعال در ایشان دیده نمی‌شد و همیشه نقشی فعال و ابتکاری داشتند. ما باید در فضای مجازی هم فعال و مبتکرانه عمل کنیم نه منفعلانه تا بتوانیم ابتکار عمل را در دست داشته باشیم.

وی ادامه داد: نظام ما به عنوان یک اهرم برای توسعه انقلاب است، ۲۲ بهمن روزی است که اهرم قوی به نام جمهوری اسلامی به دست انقلاب ما افتاد و ما با این اهرم انقلاب را توسعه دادیم که دستاورد امروز ما اقتدار ما در منطقه‌ و دنیاست.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.