همزمان با ایام‌الله دهه فجر، اجتماع عظیم زائران پاکستانی‌ و هندی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

اجتماع بزرگ زائران پاکستانی در حرم مطهر رضوی همزمان با دهه فجر

به گزارش قدس آنلاین،  یک هزار و ۵۰۰ زائر اردو زبان متشکل از پاکستانی‌های مقیم ایران و لندن و زائرانی از کشور هندوستان در رواق کوثر حرم مطهر رضوی حضور یافتند و از ویژه برنامه‌هایی که به مناسبت ایام‌الله دهه فجر به همت مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برای آنان تدارک دیده شده بود بهره‌مند شدند.
حجت‌الاسلام سید ظژقم رضوی، کارشناس مذهبی اردو زبان در جمع این زائران، با تبیین نقش زیارت در شخصیت معنوی و سبک زندگی انسان، یکی از آثار و فواید زیارت ائمه اطهار(ع) را الگوگیری از آنان در تمام ابعاد و زوایای زندگی برشمرد.
وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) نور واحد هستند، تصریح کرد: خداوند متعال ائمه معصومین(ع) را برای هدایت ما انسان‌ها برگزیده است و از این رو باید شکر او را به جا آوریم؛ با زیارت ائمه اطهار(ع)، ارتباط روحی و معنوی با آنان برقرار می‌کنیم و همانند آنان مطیع و فرمانبردار خداوند می‌شویم.
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه امامان دعوت‌کنندگان به سوی خداوند هستند، ادامه داد: ما از درک بزرگی و جلال ائمه معصومین(ع) عاجزیم و هیچ‌گاه نمی‌توانیم مقام والای آنان را به درستی بشناسیم. آنان همواره در پی هدایت انسان‌ها و دعوت به خداوند بودند و در این راه بسیار تلاش کردند.
حجت‌الاسلام رضوی افزود: بارگاه نورانی حرم علی بن موسی الرضا(ع)، کربلا و سایر قبور ائمه اطهار(ع) دری از درهای بهشت هستند که زیارت آنان بسیار سفارش شده و سعادتی بزرگ است.
وی به تفاوت احادیث قدسی و احادیث نبوی اشاره کرد و گفت: آنچه که پیامبر(ص) از پروردگارش روایت می‌کند، حدیث قدسی است که به آن حدیث ربانی و الهی نیز می‌گویند؛ اما حدیث نبوی کلام خود پیامبر(ص) است.
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: شنیدن احادیث ائمه اطهار(ع) و تفکر و تدبر در این احادیث بسیار مهم است و یادگیری و عمل به آن نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.