۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
کد خبر: 690914

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از برنامه خودروسازان برای تغییر در نحوه پیش‌فروش خودرو خبر داد.

شیوه پیش‌فروش خودرو تغییر می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، «سعید باستانی» روز یکشنبه درباره علت افزایش قیمت خودرو در بازار، اظهار داشت: موضوع گرانی چارچرخ‌ها در بازار، در نشست اخیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار گرفت؛ کاهش تولید خودروسازان و در نتیجه اُفت عرضه به بازار موجب افزایش قیمت خودرو در بازار شده است.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی از برنامه خودروسازان برای تغییر در شیوه پیش فروش خودرو خبر داد و افزود: در طرح‌های پیش فروش کنونی، ظرفیت فروش ظرف مدت ۲ دقیقه تکمیل شده و خودروها به دست مصرف‌کنندگان اصلی نمی‌رسد.

کشور سالانه به یک میلون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو نیاز دارد

باستانی بیان کرد: بازار کشور سالانه به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو نیاز دارد که باید با تولید داخل یا واردات تامین شود در صورتی که نیاز سالانه کشور تامین نشود افزایش قیمت چارچرخ‌ها ادامه‌دار خواهد بود.

ضرورت پیش‌بینی تمهیدات لازم برای ساماندهی بازار در ماه‌های پایانی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برنامه خودروسازان تولید و تامین نیاز بازار است، اضافه کرد: از آنجایی که تقاضا در ماه‌های پایانی سال افزایش می‌یابد باید تمهیدات لازم برای ساماندهی وضعیت موجود و جلوگیری از بروز مشکلات اندیشیده شود.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.