۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۸
کد خبر: 690956

در فوتبال ایران اتفاق‌هایی عجیب کم روی نمی‌دهد. در واقع فوتبال ما بیشتر غرق حاشیه است تا متکی به متن. از اتفاقات منحصر به فرد فوتبال ایران می‌توان به بازگشت بازیکنان جدایی طلب خارجی به لیگ برتر اشاره کرد. یکسری از بازیکنان خارجی شاغل در فوتبال ایران مثل بومرنگ هستند. بازیکنان خارجی با کیفیتی نازل پس از درخشش در تیم‌های ایرانی به سرعت مشتری‌های عرب پیدا می‌کنند و به بهانه برآورده نشدن انتظارات مالی بار سفر می‌بندند و ایران را ترک می‌کنند.

بومرنگ‌های خارجی در لیگ برتر

قدس آنلاین: در فوتبال ایران اتفاق‌هایی عجیب کم روی نمی‌دهد. در واقع فوتبال ما بیشتر غرق حاشیه است تا متکی به متن. از اتفاقات منحصر به فرد فوتبال ایران می‌توان به بازگشت بازیکنان جدایی طلب خارجی به لیگ برتر اشاره کرد. یکسری از بازیکنان خارجی شاغل در فوتبال ایران مثل بومرنگ هستند. بازیکنان خارجی با کیفیتی نازل پس از درخشش در تیم‌های ایرانی به سرعت مشتری‌های عرب پیدا می‌کنند و به بهانه برآورده نشدن انتظارات مالی بار سفر می‌بندند و ایران را ترک می‌کنند.

*بومرنگ‌های قدیمی

اما همین ستاره‌های نیم سوز، پس از مدتی باز برای بازگشت به فوتبال ما سرو دست می‌شکنند. این موارد در طول سالیان گذشته کم نبوده اند. جاسم کرار نمونه ای قدیمی برای این داستان است که چند بار رفت و با تمام دعوای مالی باز دل از لیگ برتر ایران نکند. شیمبا، ادینهو و حتی ایمون زاید و ملامحمد هم دوری از لیگ ما را تاب نیاوردند و برگشتند.

*مربیان رفت و برگشت

در میان سرمربی‌های خارجی هیچ مربی مثل بگوییچ وفاداری اش به لیگ ما را ثابت نکرده است. او ده بار رفته و باز برگشته است استانکو، برانکو، بوناچیچ، کرانچار، دنیزلی، قطبی و اسکوچیچ هم اگر چه شاکی ایران را ترک کردند اما برای بازگشت به همین لیگ فقیر لحظه ای درنگ نکردند. این یعنی لیگ ایران بهشت مربیان درجه دو و سه دنیاست.

*از منشا تا پاتوسی و استوکس

 این فصل اما تعداد این بازگشت‌ها رکورد تازه ای ثبت کرد. گادوین منشا پس از یک فصل فراغ به ایران برگشت و به عضویت گل‌گهر سیرجان در آمد. البته منشا سومین دیپورتی فوتبال ایران در همین پنجره زمستانی است. او که پس از درخشش در پیکان در پرسپولیس روزهای بدی نداشت پس از درآوردن ادای یاغی‌ها و رفتن به استقلال در لیگ برتر محو شد. با این حال رفتنش به امارات هم نتوانست او را احیا کند و با لطف دلال‌های عزیز به لیگ ایران برگشت.

آیاندا پاتوسی که هواداران استقلال برایش جان می‌دهند هم نمونه بعدی این ماجراست. او در امارات و در تیم شفر سایه خودش هم نبود و دست از پا درازتر برگشت تا این بار با زرنگ بازی آذری به فولاد بپیوندد. جالب اینکه او به بهانه بی‌پولی استقلال رفت و حالا در فولاد امیدواراست دچار مشکلات مالی نشود.

استوکس هم پس از غیب شدن در تبریز حالا سروکله اش در پایتخت پیدا شده و می‌خواهد در پرسپولیس دلربایی کند. در اینکه او چرا رفت و چرا برگشت اطلاعات دقیقی در دست نیست. اما آنچه واضح است اینکه او اگر پیشنهاد خوبی در خارج از ایران داشت محال بود به واسطه مشکلاتی که با تراکتوری‌ها داشت به ایران برگردد. او از سر ناچاری برگشته است. شک دارید؟

اوساگونا هم در دسته همین بومرنگ‌ها قرار می‌گیرد. او پس از دور زدن در امارات و کره دوباره برگشت تا در تهران با پیراهن سرخ به میدان رود. اما نکته مهم این است که این بازیکنان با همان کیفیتی که می‌روند بر نمی‌گردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.