۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۰
کد خبر: 690957

به همان میزان که تیم اصلی استقلال امیدوارکننده و موفق است تیم دوم استقلال هیچ نشانی از یک تیم مدعی و آماده ندارد، به شکلی که حالا همه اهالی فوتبال به خوبی می‌دانند اگر فرهاد مجیدی در مسابقات پیش روی خود در رقابت‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا با مصدومیت یا محرومیت غیر منتظره ای رو به رو شود قدرت انتخاب زیادی ندارد و بایستی به اجبار تن به استفاده از مهره‌های نیمکت نشین خود کند که از نظر فنی قابل قیاس با مهره‌های اصلی خود نیستند.

نیمکت استقلال بلای جان فرهاد

قدس آنلاین: به همان میزان که تیم اصلی استقلال امیدوارکننده و موفق است تیم دوم استقلال هیچ نشانی از یک تیم مدعی و آماده ندارد، به شکلی که حالا همه اهالی فوتبال به خوبی می‌دانند اگر فرهاد مجیدی در مسابقات پیش روی خود در رقابت‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا با مصدومیت یا محرومیت غیر منتظره ای رو به رو شود قدرت انتخاب زیادی ندارد و بایستی به اجبار تن به استفاده از مهره‌های نیمکت نشین خود کند که از نظر فنی قابل قیاس با مهره‌های اصلی خود نیستند.

فرهاد مجیدی برای آنکه به بازیکنان کلیدی خود در آستانه دربی بدهد تلاش کرد از بازیکنان نیمکت‌نشین خود مقابل نفت مسجد سلیمان استفاده کند اما همان‌طور که انتظار می‌رفت کار برای استقلال گره خورد تا وی قبل از اتمام نیمه نخست بازیکنان کلیدی خود را که قرار بود استراحت کنند را از روی نیمکت بلند کند تا نیمه دوم را با کمک آن‌ها آغاز کند.

*نیمکت ضعیف

ضعف استقلال روی نیمکت حقیقتی انکارناپذیر است که بی گمان اگر در ادامه مسابقات با توجه به فشار بازی‌ها مصدومیتی گریبانگیر بازیکنان شود آنگاه باید شاهد یک تراژدی بزرگ برای سرمربی جوان استقلال باشیم، هرچند فرهاد هم اکنون در ماه عسل حضورش در استقلال به سر می‌برد و هیچ نگرانی بابت کسب پیروزی احساس نمی‌کند اما تجربه ثابت کرده در همیشه به روی یک پاشنه نخواهد چرخید!

*بدون گلر دوم

در حال حاضر استقلال در برخی پست‌ها با بحران جدی رو به رو است که اصلی ترین پست موضوع نبود گلر دوم ایده آل و مطمئن است، در حال حاضر سید حسین حسینی به عنوان گلر اول استقلالی‌ها مسئولیت حفاظت از دروازه استقلال را برعهده دارد اما اگر وی به هر دلیلی دریک بازی قادر نباشد در ترکیب اصلی قرار گیرد بایستی منتظر یک فاجعه بزرگ در تیم مجیدی باشیم چون فاصله بسیار زیادی میان او و جانشینش روی نیمکت وجود دارد. حالا تصور کنید این اتفاق در جریان لیگ قهرمانان آسیا رخ دهد که فاجعه به مراتب تلخ تر خواهد بود.

در سایر پست‌ها نیز این تهدید برای فرهاد مجیدی وجود دارد، البته مدیران استقلال برای کم اهمیت نشان دادن این موضوع مدعی اند بازیکنان جوان و با انگیزه آن‌ها می‌تواند تیم دوم خوبی باشند اما بسیاری از منتقدان می‌دانند که این مسئله تنها برای فرار از پذیرش واقعیت است.

*غایبان دربی  

کاوه ستوده، پزشک تیم فوتبال استقلال در خصوص سیاوش یزدانی گفت: «این بازیکن قصد داشت برای برگشت به میادین و کمک به تیم استقلال از روش‌های دیگری استفاده کند و به قولی میان بُر بزند، او به همین دلیل درمان خود را در یکی از شهرستان‌ها انجام داد اما متأسفانه این رویه جواب نداد و سبب شد روند درمانش طول بکشد. پس از این اتفاق یزدانی به کلینیک استقلال مراجعه کرد تا درمانش را پیگیری کند و بلافاصله اقدامات لازم صورت گرفت و رویه درمانی او به شکلی پیش رفت که از فردا در تمرینات شرکت خواهد کرد اما بعید است به دربی برسد».

پزشک استقلال با اشاره به این موضوع که غلامی هم  می‌تواند در تمرینات این تیم شرکت کند در خصوص وضعیت اسماعیلی گفت: «این بازیکن هم در کلینیک مشغول درمان است ولی با توجه شرایط احتمال حضور این بازیکن در دربی ۹۱ ضعیف است».

*شوک دیاباته

با اینکه فرهاد مجیدی در نشست خبری پس از بازی مقابل نفت مسجد سلیمان با قاطعیت اعلام کرد که مصدومیت دیاباته جزئی است و این مهاجم به دربی می‌رسد، اما پس از آزمایش‌های صورت گرفته نظر پزشکان استقلال تغییر کرده و گویا دیاباته شانس چندانی برای حضور در این بازی حساس ندارد. طبق اعلام رسانه رسمی باشگاه استقلال و با اعلام پزشکان این تیم شیخ دیاباته به دلیل مصدومیت از ناحیه عضله چهارسر ران به احتمال فراوان دربی تهران را از دست خواهد داد.

ستوده در مصاحبه‌ای درباره وضعیت دیاباته اعلام کرد: «بلافاصله پس از آسیب دیدگی دیاباته در مقابل نفت مسجد سلیمان اقدامات تشخیصی و درمانی درخصوص او در دستور کار قرار گرفت و مشخص شد که دیاباته از ناحیه عضله چهارسر ران دچار آسیب دیدگی شده است. متأسفانه جواب MRI دیاباته امیدوار کننده نبوده و بعید است که این بازیکن بتواند در دربی به میدان برود».

به این ترتیب به نظر نمی‌رسد کادرفنی استقلال بتواند روی حضور دیاباته در دربی حساب باز کند و فرهاد مجیدی از همین حالا باید به فکر جانشین برای دیاباته باشد. البته با توجه به نمایش درخشان زوج مطهری-قائدی در بازی دیروز به نظر می‌رسد این دو بازیکن در خط حمله استقلال در بازی پنجشنبه با پرسپولیس به میدان بروند و مرتضی تبریزی هم از روی نیمکت گزینه جانشینی در نیمه دوم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.