خوزستان- رئیس مرکز بهداشت خورستان گفت: موردی از ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان دیده نشده اما آنچه اهمیت دارد خودمراقبتی و بهداشت فردی برای مقابله با آن است.

بهداشت فردی بهترین راه مبارزه با کرونا

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ دکتر سیدمهدی حسینی‌زاده رئیس مرکز بهداشت خورستان در نشست خبری هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز که به مناسبت دهه فجر عصر ۱۳ بهمن در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد، با بیان اینکه کرونا اثرات اقتصادی و اجتماعی خود را در جهان گذاشته است، عنوان کرد: ویروس کرونا وارد کشور ایران نشده اما آنچه اهمیت دارد خودمراقبتی است.

حسینی زاده نظام سلامت  کشور را کارآمد دانست و اشاره کرد: شدت انتقال کروناویروس از بیماری‌های دیگر بیشتر است اما شدت مرگ و میر آن نسبت به بیماری‌های دیگر کمتر است.

رئیس مرکز بهداشت خورستان با اشاره به اینکه موردی از ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان دیده نشده، تصریح کرد: نکته حائز اهمیت در خصوص این بیماری؛ شیوه انتقال آن است چرا که در صورت عدم رعایت بهداشت فردی، بیماری به راحتی گسترش پیدا می‌کند و قدرت سرایت بالایی دارد. مهم این است که بهداشت فردی رعایت شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: در فضای مجازی فیلمی منتشر شد که در آن شخصی در اثر ابتلا به بیماری، بیهوش شده است درحالی که سیر بیماری به این شکل نیست و توصیه می‌شود هموطنان اخبار مربوط به حوزه سلامت را از منابع رسمی دنبال کنند. همچنین سامانه تلفنی ۱۹۰، اطلاعات لازم را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

حسینی‌زاده در پایان گفت: ما آمادگی لازم را داریم، تمام پایگاه‌های مراقبت بهداشتی مرزی زمینی؛ دریایی و هوایی خود را فعال کرده‌ایم و کسانی که از کشورهای دارای این بیماری وارد کشور می‌شوند، رصد می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.