ارتش سوریه با تصرف و آزادسازی دو روستای دیگر در جنوب و جنوب شرق شهر سراقب در جنوب استان ادلب، موفق شد جاده ارتباطی غرب شهر را زیر قدرت آتشباری خود قرار دهد تا مقدمات آزادی این شهر نیز فراهم آید.

صدای نفس ارتش سوریه به شهر اشغالی «سراقب» ادلب رسید

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یگان‌های ارتش سوریه روستای «جوباس» در جنوب غرب شهر سراقب در ادلب را پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های جبهه النصره به تصرف خود درآوردند.

یک منبع میدانی در استان ادلب اعلام کرد واحدهای ارتش سوریه در پیرامون روستای جوباس پیشروی کرده و روستای «سان» در همجواری آن را هم به کنترل خود درآوردند و بدین ترتیب نیروهای ارتش مسیر جاده کمک‌رسانی به تروریست‌های سراقب را از محور غربی این شهر و از طریق بخشی از جاده بین‌المللی ام -4 که حلب را به لاذقیه متصل می‌کند زیر کنترل آتشباری خود گرفتند.


سراقب و جهت پیشروی ارتش سوریه

به گزارش پایگاه خبری مراسلون، ارتش سوریه با پیشروی‌های جدید خود از سمت محور جنوبی شهر سراقب به خط تماس با حومه شهر رسیده و محله‌های جنوب غربی این شهر را زیر کنترل آتشباری خود گرفته است.

ارتش سوریه عصر دیروز هم روستاهای کفر بطیخ و دادیخ در جنوب سراقب را پس از درگیری‌هایی که با کشته شدن ۶۰ نفر از تروریست‌های جبهه النصره و گروه‌های متحد آن همراه بود پس گرفتند.

بنابراین گزارش، عملیات نیروهای سوری از چند محور در اطراف شهر «سراقب» ادامه دارد و تروریست‌ها مجبور به عقب‌نشینی به سمت شهر و روستاهای اطراف آن شده‌اند. منابع محلی نیز به خبرنگار سانا گفتند که تروریست‌های جبهة النصره، اعضای خانواده خود را از چندی پیش از شهر سراقب به نزدیکی مرز ترکیه انتقال داده و مقرهای خود را تخلیه کرده‌اند.

آن‌چه شهر سراقب را دارای اهمیت راهبردی می‌کند؛ واقع شدن این شهر در تقاطع بزرگراه «ام -۴» و «ام-۵» دو بزرگراه مهم سوریه است. «ام-۴» از مرز عراق در الحسکه تا سراقب و از آنجا به سمت لاذقیه و ساحل دریای مدیترانه امتداد دارد. «ام -۵» نیز از سراقب شروع شده و با گذار از حماه و حمص به سمت مرز اردن می‌رود.

 بزرگراه «ام-۵» در استان ادلب از سه شهر «خان شیخون»، «معره النعمان» و «سراقب» عبور می‌کند. «خان شیخون» در ۳۰ مرداد ۹۸ آزاد شد و «معرة النعمان» نیز هفته گذشته به دست نیروهای ارتش سوریه افتاد و اکنون فقط شهر «سراقب» مانده است که در آستانه آزادی قرار دارد تا تمامی طول «ام-۵» در استان ادلب به کنترل دولت سوریه در آید.

تا کنون به جز ۵۰ کیلومتر در غرب استان حلب، تمامی بزرگراه  «ام-۵» به دست ارتش سوریه افتاده است اما کنترل کامل آن در استان ادلب به معنی دست برتر برای آغاز عملیات اصلی یعنی پیشروی به سمت شهر «ادلب» پایتخت تروریست‌ها محسوب می‌شود و این مسأله به هیچ وجه مطلوب ترکیه نیست.

عملیات سرنوشت‌ساز ارتش سوریه و متحدان در استان ادلب، به عنوان مهم‌ترین منطقه تحت اشغال تروریست‌ها در سوریه از ماه دسامبر ۲۰۱۹ آغاز شده است و در این میان ترکیه تلاش دارد به هر نحوی مانع پیشروی‌ها شود.

در طول دو هفته گذشته بیش از ۳۵ شهرک و روستای کوچک و بزرگ در استان ادلب به تسلط ارتش سوریه در آمده است. مهم‌ترین آن‌ها شهر «معمره النعمان» در مرکز استان ادلب به عنوان دومین شهر بزرگ این استان بود که روز چهارشنبه هفته گذشته (نهم بهمن) به طور کامل به دست ارتش سوریه افتاد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.