متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان رضوی با بیان اینکه «رعایت بهداشت فردی اصلی ترین راه برای مقابله با ویروس کرونا است» گفت: منشأ اصلی ویروس شیوع‌یافته کرونا هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست بنابراین مردم باید مراقب علائم شدید تنفسی خود باشند.

رعایت بهداشت فردی اصلی ترین راه برای مقابله با ویروس «کرونا»

به گزارش قدس آنلاین، دکتر رضا بلندنظر ضمن تأکید بر مراقبت از علائم شدید تنفسی عنوان کرد: گفته شده که این ویروس بیشتر از  طریق تماس با حیوانات وحشی که در بازارهای قاچاق حیوانات وحشی به فروش می‌رسند و در اثر تماس با آن‌ها به انسان منتقل شده است.
وی با بیان اینکه کرونا از جمله ویروس‌هایی است که همیشه وجود داشته و باعث بیماری‌های مختلف ویروسی می‌شود، افزود: در واقع بسیاری از سرماخوردگی‌ها و بیماری‌های خفیف در اثر این ویروس رخ می‌دهد و این نوع جدید کرونای شایع شده موجب بیماری شدید می‌شود.
این پزشک متخصص با اشاره به علائم این ویروس تصریح کرد: این ویروس درگیری شدید ریوی و نارسایی تنفسی را ایجاد می‌کند؛ تب شدید، سرفه شدید و سپس تنگی نفس شدید و افت اکسیژن خون از علائم آن شناخته می‌شود.
وی تصریح کرد: طبق آمار ارائه شده، حدود ۵ درصد از افراد مبتلا به این ویروس دچار مرگ و میر شدند ولی چون مرگ و میر در افراد سالم مشاهده شده و متأسفانه رو به گسترش است، بسیار خطرناک قلم‌داد می‌شود. البته این ویروس برای کسانی که بیماری‌های ریوی و قلبی و... دارند بسیار خطرناک‌تر است.
دکتر بلندنظر هم‌چنین بیان کرد: در حوزه پیشگیری از شیوع این ویروس در کشور، کنترل تردد افرادی که از خارج کشور وارد ایران می‌شوند، در حال پیگیری است و اگر این افراد، علائم ویروس را داشته باشند، قرنطینه می‌شوند ولی امر مهم در پیشگیری از شیوع آن، رعایت بهداشت است؛ چرا که این ویروس بیشتر از طریق ترشحات تنفسی و از طریق دست منتقل می‌شود.
وی افزود: جلوگیری از تماس با بیماران و جداسازی آن‌ها و رعایت بهداشت محیطی بسیار حائز اهمیت است ضمن اینکه این ویروس از ظروفی مانند قاشق و لیوان هم می‌تواند منتقل شود.
دکتر بلندنظر با بیان اینکه این ویروس می‌تواند هر دو طیف بالغین و کودکان را درگیر کند، هشدار داد: کسانی که با علائمی مانند تب، سرفه، آب‌ریزش شدید مواجه می‌شوند که ممکن است با تنگی نفس همراه باشد، احتمال ابتلا به این ویروس را دارند؛ البته چون فصل آنفولانزاست و علائم این بیماری به یک‌دیگر شبیه‌ است، بیشتر شک بر بیمارانی است که شدت مشکلات‌شان منجر به بستری شدن آن‌ها در بیمارستان شده باشد.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.