مشاور وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی گفت: آمریکا می‌خواهد به هر قیمتی جلوی توسعه موشکی ایران گرفته شود، حتی اگر لازم باشد راه بیفتد و در منطقه هر جنایتی را مرتکب شود.

تلاش‌های آمریکا برای جلوگیری از توسعه موشکی ایران

به گزارش قدس آنلاین،  مشاور وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی، در پنجاه و دومین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در پردیس دانشگاه شهید بهشتی مشهد، اظهار کرد: ایران با اتکا به توان بومی، اندیشه بومی، امنیت بومی جنگ افزارهای ساخت داخل و بومی، دستاوردهای بزرگی داشته و پله‌های ترقی را طی نموده است.

وی گفت: امروز نظام استکبار با جلوه‌های توانایی ایران یعنی موشکی، هسته‌ای، منطقه‌ای و قدرت سایبری ایران مشکل دارد، انقلاب با ۴۱ سال عمر خود به ما آموخت که "ما می‌توانیم" یک واقعیت است. قدرت و توانایی ما محصول دسترنج خودمان است، موضوعی که تا قبل از این یک نوشته روی کاغذ بود اما انقلاب اسلامی این موضوع را به واقعیت رساند.

وی تأکید کرد: ظرفیت‌های بومی و توانمندی‌های داخلی در چارچوب راهبردها و برنامه‌های شجاعانه و ملی مقام معظم رهبری که اصول و چارچوب و سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران را تنظیم و ابلاغ می‌کنند، به نتیجه رسیده و جایگاه کشور را اعتلا بخشیده است.

مشاور وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی، ادامه داد: اقتصاد هم باید بومی شود اگر همه اینها بومی باشد هیچکس نمی‌تواند قدرت را از ما بگیرد. دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کردند و قطعات را از بین بردند، اما نمی‌توانند دانش را از ذهن ما بیرون بکشند. قطعات و تجهیزات مربوط به سانتریفیوژها را به ما نفروختند و در قلب راکتور ما سیمان ریختند، اما کار تعطیل نشد چون فکر و دانش این کار بومی بود.

وی گفت: سانتریفیوژهای نسل یک، دو، سه و چهار را مطابق دانش جهانی پیش برده‌ایم، نقطه قوت آنجاست که می‌خواهند نباشیم اما هستیم، کشوری که ۴۰ سال است با انواع جنگ و تحریم و وابستگی اقتصادی و کارشکنی داخلی و جنگ سخت و نرم دست و پنجه نرم کرده، اما توانسته در عرصه‌های متفاوت رشد کند.

مشاور وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی، اظهار کرد: خواسته دشمن این است که ایران به توان هسته‌ای دست پیدا نکند، ولو اینکه اعتبار آمریکا و رئیس جمهورش در دنیا از بین برود و این کشور، ناقض پیمان‌های بین المللی شناخته بشود.

مشاور وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد به هر قیمتی جلوی توسعه موشکی ایران گرفته شود، اظهار کرد: حتی اگر لازم باشد آمریکا راه بیفتد و در منطقه هر جنایتی را مرتکب شود، این کار را می‌کند تا ایران موشکی نباشد. آمریکا برای این موضوع هزینه می‌کند و این دومین چالش دشمن با ماست.

وی گفت: دشمن با نفوذ منطقه‌ای ایران مشکل دارد و اگر بتوانند هم پیمانان جمهوری اسلامی در منطقه مثل سید حسن نصرالله را ترور می‌کنند تا نفوذ ما از بین برود.

وی گفت: بعد از شهادت سردار سلیمانی که ۱۳ موشک به مقر آمریکایی‌ها در عین الاسد شلیک شد، آن کشور ابرقدرت ادعا نکرد که جبران خواهد نمود، بلکه با ارسال پالس و پیام خواستار توقف عملیات انتقامی بود، این خیلی قدرت است، همه سناریوپردازهای آمریکایی حالا فهمیده‌اند دیگر نمی‌شود زد و در رفت.

این مقام امنیتی تصریح کرد: بزرگ نمایی و مبهم گویی درباره معامله قرن شگرد صیهونیست ها است، در قصه کمپ دیوید دوم و توافق مادرید در سال ۱۹۹۱ و ۱۹۹۲، وقتی متن را نگاه کنید نوشته طرفین اسرائیل و فلسطین توافق کردند که در رابطه با آب‌های مشترک، مرزها و مناطق تحت سیطره بعداً توافق کنند، این یعنی هیچ توافقی صورت نگرفته است، الان هم در معامله قرن می‌گویند ایران مانع اجرای معامله قرن است.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.