خراسان شمالی-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ویروس کرونا تا پشت درهای کشور آمده است و حتماً به درون نیز خواهد آمد و نمی‌توان مدعی امکان جلوگیری از ورود این ویروس را داشت و رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی دقیق آگاهی مردم را نسبت به این شرایط بالا برده و از انتشار اطلاعات غیر واقعی در جامعه جلوگیری کنند.

پیش بینی ظرفیت اضافه مراکز درمانی برای ورود احتمالی ویروس کرونا

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر احمد هاشمی بعد از ظهر روز یک شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه مردم برای سرماخوردگی های معمولی به بیمارستان ها مراجعه نکنند افزود: یکی از مسائلی که با ورود این ویروس پیش بینی می شود، مراجعه تعداد زیادی از افراد به مراکز درمانی و ایجاد یک نیاز کاذب است که مردم باید به آن توجه داشته باشند و از این امر خودداری کنند.

وی ادامه داد: ظرفیت مراکز درمانی و بهداشتی این استان مشخص است اما یک ظرفیت اضافه ای نیز با ورود احتمالی این ویروس در نظر گرفته شده است.

هاشمی با بیان اینکه شدت سرایت این ویروس بالا است، اظهار داشت: ویروس کرونا زمانیکه از یک شخص به شخص دیگری منتقل می شود شدت آن بیشتر می شود.

وی با اشاره به اینکه حال حاضر ۲۳ کشور جهان درگیر این ویروس هستند که منشا این ویروس از خفاش به مار و از مار به انسان است گفت: شدت سرایت این ویروس نسبت به آنفلوآنزا سه تا چهار برابر است اما مرگ و میر حاصل از آن نسبت به آنفلوآنزا یک سوم است.

هاشمی گفت: این ویروس نه درمان و نه واکسن دارد و در حال حاضر رعایت بهداشت فردی بیش از هر زمان دیگری باید مورد توجه مردم قرار گرفته و از تماس با افراد مبتلا به علائم سرماخوردگی جداً خودداری کنند؛ همچنین شستشوی مرتب دست‌ها با مواد ضدعفونی کننده، عدم تماس با حیوانات زنده و خودداری از تناول محصولات خام از دیگر نکاتی که باید مورد توجه مردم قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.