خراسان شمالی- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه سینما عامل پیوند نسل گذشته به نسل آینده است، گفت: با برگزاری جشنواره فیلم فجر هنرمند با تولید فیلم می تواند پیام های انقلابی را به درستی به تصویر بکشد.

هنر جشنواره فیلم فجر به تصویر کشیدن پیام های انقلابی است

آیت الله ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: هنر سینما خیلی موثر و نقش کلیدی و اساسی و محوری دارد و می‌تواند این نقش را به درستی ایفا کند.

وی، برگزاری جشنواره بین اللملی فیلم فجر را بسیار موثر دانست و گفت: حال و هوای برگزاری این جشنواره که در فصل انقلاب برگزار می شود را باید پررنگ ببینیم و اگر بعد یا قبل از اکران  فیلم ها، سرود های انقلابی و تصویر و سخنان امام و استقبال باشکوه مردم و برگزاری نمایشگاه را تبلیغ و تزریق کنند  فایده استفاده آن بیشتر خواهد بود.

امام جمعه بجنورد، تصریح کرذ: سینما گاهی می تواند یک پیام مثبت را به افکار جامعه تزریق کند که آنها را به سمت خوبی ها و ارزش‌ها سوق دهد.

یعقوبی، افزود: بنابراین این ظرفیت بالا را سینما دارد و سینماگران، فیلم نامه نویس ها و کسانی که کارگردانی می‌کند باید کسانی باشند که در نقل و انتقال مفاهیم ارزشی به ذهن و اندیشه جامعه، امین باشد و ارزش ها را همانگونه که هست به شکل تجسمی و ترسیم و به نسل امروز و اینده منتقل کند.

یعقوبی در خصوص تاثیر اکران فیلم های جشنواره بر حضور اقشار مختلف مردم گفت: گسترش اکران فیلم ها در استان‌ها و شهرستان ها بسیار خوب و موثر است مانند فیلم" ۲۳ نفر " که بسیار تاثیرگذار است زیرا فرهنگ دفاع مقدس را با آن زیبایی منعکس می‌کند و انعکاس این فیلم ها، تاریخ ساز است و نمی گذارد نسل ما از نسل گذشته گسسته شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، در خصوص رسالت هنرمندان عرصه سینما در دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی گفت: هر پیامی که می‌خواهیم ماندگار باشد باید در قالب هنر بیاید.

آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، در پاسخ به سوال اینکه سینما چگونه می تواند در افشای نظام سلطه و مستکبران جهان نقش ایفا کند افزود: امروز تقابل اسلام و استکبار است و رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه ای فرموده اند: بعد از انقلاب اسلامی معادله سیاسی جهان دگرگون شد در گذشته می‌گفتند شرق و غرب، اما امروز دیگر تقسیم بندی اینطور است و امروز می‌گویند استکبار و اسلام؛

یعقوبی ادامه داد: امروز دو گانه جدیدی متولد شده است که در یک جبهه اسلام ناب است و در جبهه دیگر استکبار و شیطان بزرگ؛ این پیام وحقیقت را باید سینما بتواند به درستی ترسیم کند و در ایام الله دهه فجرباید انقلاب اسلامی را قبل و بعد از آن مقایسه کند و در موازی هم قرار دهد تا نسل جدید ما آن دو را خودشان داوری کنند تا رشد فکری سیاسی و تحلیل سیاسی پیدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.