رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دغدغه‌های شهید مطهری درباره آینده انقلاب ناتمام‌های طرح‌های مهم بود که از آن به عنوان آفات انقلاب نام بردند.

لاریجانی: باید مجال استفاده از نخبگان دانشگاهی فراهم شود

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه در سی و پنجمین نشست گفت‌وگوهای راهبردی الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت با اشاره به فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر انفلاب اسلامی اظهار کرد: ایام دهه فجر را به شما و مردم عزیز کشورمان تبریک می‌گویم و امیدواریم این سلسله نشست‌ها برای کشور مفید واقع شود. همچنین از کسانی که به این امر مهم اهتمام دارند نیز سپاسگزارم، چرا که امر مهم و بنیادینی در حکمرانی کشور تلقی می‌شود.

لاریجانی افزود: عناوین مباحث راهبردی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت بسیار همه جانبه است و سرفصل‌هایی که برای بنده ارسال شده نشان می‌دهد که گفت‌وگوهای انجام شده یک سیر تکاملی را طی می‌کند؛ همچنین استفاده از نخبگان دانشگاهی در این راستا بسیار ارزشمند است، چرا که این مجال کمتر در کشور فراهم می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های شهید مطهری درباره آینده انقلاب ناتمام ماندن طرح‌های مهم بود که از آن به عنوان آفت‌های انقلاب نام بردند که البته هنوز هم این نقص وجود دارد.

او تصریح کرد: باید مشخص شود که الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت جزء کدام یک از باب‌های معرفت تلقی می‌شود، چراکه این امر اهمیت به سزایی دارد.

لاریجانی گفت: در دوران پیش از انقلاب جریان‌های مختلف از لیبرال‌ها گرفته تا منافقین و مارکسیست‌ها برای پیروزی انقلاب متحد شدند و بعد از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی بود که اختلاف نظرهایی برایشان ایجاد شد، اما مسئله مهم این بود که جریان طرفدار غرب دارای یک الگو، جریان چپ مبتنی بر یک الگو و افراد دارای تفکرات اسلامی نیز اندیشه متفاوت خود را داشتند لذا صحبتم این است که الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت نیز باید به یک نظریه واحد دست پیدا کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.