دبیر هنری سومین دوره چله نمایش ما، از اجرای ۳۰ نمایش طی ۴۰ روز در مساجد، مدارس و مناطق کم‌برخوردار مشهد خبر داد.

 «چله نمایش ما»؛ اجرای نمایش در مساجد، مدارس و مناطق محروم مشهد/ کالای ایرانی محور اصلی نمایش‌ها

به گزارش قدس آنلاین، جواد غفوری‌منش، در خصوص سومین دوره از جشنواره "چله نمایش ما" اظهار کرد: هدف کلی از برگزاری جشنواره چله نمایش ما، فعال‌تر کردن تئاتر دینی و انقلابی در مساجد است و در سومین دوره این جشنواره نیز تلاش‌مان بر این امر معطوف بوده است، در دو دوره گذشته کمتر به مساجد پرداخته شد اما در این دوره تمرکز ما بر مساجد و فعال کردن گروه‌های فرهنگی آن است.

دبیر هنری سومین دوره چله نمایش ما، با اعلام این خبر که در این دوره تلاش شده در چهار منطقه؛ شمال، جنوب، شرق و غرب مشهد به اجرای نمایش بپردازند، گفت: این نمایش‌ها با کمک مربیان و اعضای فعال در مساجد اجرا می‌شود.

وی با اشاره به محتوای جشنواره که اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی است، خاطرنشان کرد: این جشنواره از ۱۲ بهمن آغاز به‌کار کرده و به مدت ۴۰ روز به اجرای ۳۰ نمایش در مدارس، مساجد و مناطق محروم مشهد می‌پردازد.

غفوری‌منش با بیان اینکه طی روز گذشته در سه منطقه مشهد اجرای نمایش داشتیم، بیان کرد: این اجراها با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو شده است، به‌طوری که در برخی مناطق نیز درخواست اجرای نمایش داده شده است.

دبیر هنری سومین جشنواره چله نمایش ما با اشاره به روند پذیرش آثار و اجرای آن‌ها عنوان کرد: طرح‌های اولیه این نمایش‌ها به دبیرخانه جشنواره ارسال شدند که این طرح‌ها بالغ بر ۷۰ نمایش بود اما از آن میان ۳۰ اثر برای بازبینی انتخاب و برای اجرا در نظر گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره ۲۳ گروه به اجرای ۳۰ نمایش می‌پردازند.

غفوری‌منش با اشاره به هدف این جشنواره که فعال‌تر کردن گروه‌های فرهنگی مساجد است، گفت: در نظر داریم برای کیفی‌تر شدن اجراها و طرح و ایده‌ها طی سال آینده، ۱۲ جلسه کارگاهی برای اعضای گروه‌های نمایشی مساجد برگزار کنیم تا افراد آموزش ببینند و آمادگی بیشتری داشته باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.