وزیر خارجه با تاکید بر اینکه ما در دورانی هستیم که مفاهیم در حال تحول محتوایی و ساختاری است، گفت: این تحول به نفع ما و به ضرر قدرت‌های سلطه‌گر است.

ظریف: تحولات به نفع ما و به ضرر قدرت‌های سلطه‌گر است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) در جمع دانشجویان دانشگاه جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: فرا رسیدن دهه فجر که یکی از عظیم‌ترین تحولات قرن گذشته بود را به همه مردم تبریک می‌گویم و یاد امام بزرگوار و شهدای جنگ تحمیلی و امنیت و شهدای ارتش را از گرامی می داریم.

ظریف ادامه داد: این روزها ما و مردم منطقه داغدار از دست دادن فرمانده بزرگی هستیم که برای منطقه و جهان الگوی مقاومت، فهم، تواضع و خردورزی بود.

وی افزود: شهید سلیمانی که خداوند درجاتش را متعالی کند با فهم دقیق راهبری و شجاعت توانست تحولی ایجاد کند که ما باید بعنوان دنبال‌کنندگان آن شهید با همان فهم راهبردی و نگرش دراز مدت باید نتایج و میوه آن را با نهادینه کردن آن در منطقه بچینیم. 

ظریف با تاکید بر اینکه ما در دورانی هستیم که مفاهیم در حال تحول محتوایی و ساختاری است، گفت: این تحول به نفع ما و به ضرر قدرت‌های سلطه‌گر است. تحول این مفاهیم به معنای فراموش شدن واقعیات سابق نیست؛ بلکه واقعیات و علایم محاسباتی قبلی تنها فاکتورهای تصمیم گیری نیستند.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: قدرت زمانی با قایق‌های توپ‌دار و تعداد تانک و ابزار نظامی تعریف می‌شد ولی امروز ضمن آن که ابزار نظامی اهمیت فراونی دارد و ضرورت تقویت آن غیر قابل فراموشی است، ولی امروز عواملی مثل اقتصاد ، فناوری، نوآوری به عوامل واقعی قدرت تبدیل شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مزیت نسبی جمهوری اسلامی به سایر عوامل قدرت است که به آن عوامل معنایی قدرت می گوییم گفت: این قدرتی است که شهید سلیمانی را از سپهبد سلیمانی قدرتمندتر کرده است.

در حال تکمیل/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.