مهدیه قمری: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از اکران فیلم های هفدهمین جشنواره فیلم فجر در 6 سینما در جشنواره فیلم فجر مشهد خبر داد.

اکران فیلم های هفدهمین جشنواره فیلم فجر در 6 سینما در جشنواره فیلم فجر مشهد/ اکران فیلم مقاومت در اختتامیه جشنواره فیلم فجر به یاد شهید سلیمانی

به گزارش قدس آنلاین، جعفر مروارید صبح امروز در نشست خبری هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، آفریقا، اطلس، هویزه، سیمرغ، ویلاژتوریست و گلشن سینماهای میزبان فیلم های این جشنواره در مشهد هستند.

وی با اشاره به اینکه افزایش تعداد سینما ها برای عدالت توزیع است تا سلیقه های مختلف بتوانند در جشنواره‌ شرکت کنند، اضافه کرد: هفدهمین جشنواره فیلم فجر خراسان رضوی که همزمان با 38 جشنواره فیلم فجر تهران از تاریخ 15 تا 21 بهمن ماه در مشهد برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از اکران فیلم مقاومت در اختتامیه هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد به یاد شهید سلیمانی خبر داد و افزود: سینما شهید اصغر زاده اکران سیمرغ و پروانه را نیز بر عهده دارد.

مروارید ادامه داد:  نشست های جنبی و نقد و بررسی در جشنواره فیلم فجر به صورت یک آکادمی عمومی داریم، همچنین، بخش سیمرغ منطقه خراسان در جشنواره است و از برگزیدگان سینمای خراسان تقدیر به عمل می آید.

وی با اشاره به همکاری شهرداری مشهد با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برای برگزاری هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد و اکران فیلم های بیشتر برای مردم و علاقمندان این شهر به هنر هفتم، متذکر شد: جشنواره فیلم فجر بستری برای وجود فضای انقلاب که موجب خلاقیت فرهنگی و هنری شده را ایجاد می کند و سبب می شود در یک بستر عمومی میان کارگردانان و مردم و مسئولان به نمایش گذاشته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بخش نگاه نو را نیز در سینما افریقا مشهد داریم، یادآور شد: با توجه به اینکه مشهد یکی از پایگاه های سینمایی در کشور محسوب می شود از یک آموزشگاه، شرکت سینمایی و یک کارگردان نیز در اختتامیه جشنواره تقدیر می شود.

مروارید با بیان اینکه نگاه ما به امام رضا (ع) این است که ایشان منبع معنویت و خلاقیت هستند، گفت: به نظر می رسد برگزاری این جشنواره به خلاقیت هنری کمک می‌کند.

بخشی از فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در مناطق کم‌ برخوردار مشهد اکران می شود

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه بخشی از فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در مناطق کم‌ برخوردار مشهد اکران می شود، بیان کرد: برای بهره‌ مندی شهروندان ساکن مناطق کم‌ برخوردار، فیلم‌های بخش سیمرغ و پروانه جشنواره فجر در تعدادی از فرهنگسراهای این مناطق اکران می شود.

محمدمحسن مصحفی با بیان اینکه مدیریت شهری مشهد در تهیه فیلم ‌های جشنواره که در باکس اکران شهرها نبوده است، متذکر شد: افزایش تعداد سینماها، اکران فیلم ‌ها در تعدادی از فرهنگسراهای مناطق کم ‌برخوردار، برگزاری اختتامیه و بخش سیمرغ خراسان با پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان مشارکت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ابتدا قرار بود 3 سینما برای جشنواره مشهد مد نظر باشد که با حمایت شهرداری مشهد به 6 سینما افزایش پیدا کرد.

به گفته معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد این جشنواره با مشارکت شهرداری مشهد و اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی به دنبال ایجاد فضایی فرهنگ متناسب با جایگاه مشهد است.

جدول اکران های مشهد تهیه شده، اما امکان تغییرات وجود دارد

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز با اشاره به اینکه جدول اکران های مشهد تهیه شده، اما امکان تغییرات وجود دارد، گفت: سانس ها در ساعت 15 و 17:30 و 20 و 22:30 است، همچنین، مراسم افتتاحیه برگزار نمی شود اما مراسم اختتامیه داریم.

محمدرضا محمدی با اشاره به اینکه 27 فیلم در سینما آفریقا اکران می شود، خاطرنشان کرد: قیمت بلیت 20 هزار تومان بوده و امسال سینمای اصحاب رسانه سینما آفریقا است.

وی ادامه داد: «تعارض»، «بی‌صدا حلزون»، «خروج»، «دوزیست»، «سینما شهر قصه»، «من می‌ترسم»، «خوب بد جلف ۲»، «تومان»، «مردن در آب مطهر»، «مغز استخوان»، «سه‌کام حبس»، «درخت گردو»، «شنای پروانه»، «روز صفر»، «روز بلوا»، «پوست»، «کشتارگاه»، «لباس شخصی»، «پدران»، «مغز استخوان»، «خروج»، «ابر بارانش گرفته»، «دشمنان»، «آبادان یازده ۶۰»، «آتابای»، «قصیده گاو سفید» و «خورشید» از جمله فیلم هایی است که قرار است در مشهد اکران شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.