معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد گفت: حدود ۳۰ درصد از درآمد شهرداری در زمان تخفیف عوارض است.

چقدر از درآمد شهرداری مشهد هنگام تخفیف عوارض تامین می‌شود؟

به گزارش قدس آنلاین، رضا خواجه نائینی در خصوص تخفیف عوارض شهرداری، اظهار کرد: شهرداری مشهد همه ساله به مناسبت ایام‌الله دهه فجر، تخفیف هایی برای بدهی‌های ساختمانی می‌گذارد. امسال نیز طبق مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر مشهد، از ۱۲ بهمن‌ماه لغایت ۱۵ اسفند ماه سال ۹۸، به هر پرداخت نقدی بدهی‌های ساختمانی ۲۰ درصد تخفیف می‌دهد.  

معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد با بیان اینکه «همه ساله پروانه پایان‌کار براساس قیمت منطقی املاک محاسبه می‌شود»، عنوان کرد: این قیمت براساس اعلام دارایی است و براساس نرخ تورم هرساله افزایش پیدا می‌کند.

خواجه‌نائینی افزود: امسال نرخ تورم حدود ۳۰ درصد است که این میزان بر روی قیمت املاک اضافه می‌شود. دریافت پروانه و پرداخت بدهی در پایان سال ۹۸ حدود ۵۰ درصد به نفع شهروندان است. از محل پرداخت این بدهی‌ها، رونقی به پروژه‌های عمرانی شهرداری داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه «از محل این درآمدها، نقدینگی این پروژه‌ها تامین می‌شود تا بخش اعظم این پروژه‌ها تا پایان سال به اتمام برسد»، بیان کرد: از طرح تخفیف عوارض شهرداری در سال گذشته، پروژه‌های عمرانی زیادی امسال افتتاح شده است. در بیلبوردهای شهری علاوه بر تبلیغ طرح تخفیف عوارض شهرداری، در مورد پروژه‌هایی که از محل تخفیف عوارض شهرداری افتتاح شده، اطلاع‌رسانی کرده‌ایم.

معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های مختلفی مانند تقاطع‌های غیر همسطح، آسفالت، پارک‌های تازه تاسیس، مجتمع‌های آبی در مناطق حاشیه‌ای شهر و... از محل درآمدی تخفیف‌های عوارض شهرداری در سال گذشته بوده است.

خواجه‌نائینی تاکید کرد: بودجه شهرداری در سال جاری، ۱۵ هزار میلیاردتومان است که ۵۰ درصد آن توسط شهروندان و ۵۰ درصد دیگر آن توسط منابع دیگر مانند تسهیلات، وام، منابع کمک‌های دولتی و... تامین می‌شود.

وی افزود: بخش اعظم این ۵۰ درصد، حدود ۳ هزار میلیاردتومان است که امسال توسط شهروندان پرداخت شده است. حدود ۳۰ درصد از درآمد شهرداری در زمان تخفیف عوارض است.

معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد، افزود: امیدواریم در این مدت، شهروندان از این طرح استقبال کنند تا نقدینگی خوبی برای اجرای پروژه‌های شهری تامین کنیم.

خواجه‌نائینی عنوان کرد: تخفیف‌های عوارض شهرداری شامل دو ردیف بدهی است. بدهی‌های ساختمانی شامل پروانه کار و بخش دوم آن عوارض نوسازی مرتبط با آتش‌نشانی و پسماند است.

وی ادامه داد: در این طرح ۲۰ درصد تخفیف به عوارض نوسازی مرتبط با آتش‌نشانی و پسماند و  همچنین ۲۰ درصد تخفیف دیگر نیز برای عوارض پروانه پایان‌کار داده می‌شود.  

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.