امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه مسئولان از ورزش قهرمانی به عنوان یک سپر در برابر آسیب ها یاد می کنند، گفت:در جمهوری اسلامی ایران، ورزش علاوه بر تامین سلامتی و تندرستی، به عنوان عاملی برای تهذیب جوانان مطرح است.

ورزش عاملی برای تهذیب جوانان در انقلاب اسلامی

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز درمراسم تجلیل و تقدیر از تیم شهر خودرو مشهد به دلیل صعود به مرحله گروهی در مسابقات آسیایی که در محل دفتر ایشان برگزار شد، اظهار کرد: مسئله ورزش از دیدگاه عمومی و کلی به عنوان ابزار دوام بدن و سلامتی مطرح است، اما بعد از انقلاب و در جمهوری اسلامی ایران، مسئله ورزش غیر از سلامتی و بُعد تندرستی، به عنوان ابزار تهذیب برای جوانان در انقلاب اسلامی مطرح شد.

امام جمعه مشهد افزود: مسئولان از ورزش قهرمانی به عنوان یک سپر در برابر آسیب ها یاد می کنند، اخیراً نیز رشته فوتبال به صورت یک میدان مبارزه با دشمن و دفاع از انقلاب در آمده است، در واقع این میدان مبارزه جنگ نرم با دشمن است، لذا این قهرمانی شما به عنوان یک رزمندگی در برابر دشمن در جنگ نرم مطرح است.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: دشمن می داند که در زمینه و تقابل نظامی، قدرت مقابله با ما را ندارد به همین جهت درصدد است تا سفره دین را از زیر پای مردم بکشد. پیروزی تیم شهر خودرو در کشور امارات و قطر صرفاً یک پیروزی ورزشی در رشته فوتبال نبود، بلکه از دیدگاه من امارات و قطر جایگاه دشمن است که در آنجا تلاش شده بهترین ابزار برای مقابله با شما به کار گرفته شود.

وی در ادامه ابراز کرد: شما در میدان دشمن رفته و عوامل دشمن که با هزینه های کشورهای امارات و قطر بود را شکست دادید. 

امام جمعه مشهد ادامه داد: یکی از محاسن خوبی که برای تیم شهر خودرو وجود دارد این است که رئیس  هیئت  فوتبال خراسان رضوی، عضو شورای شهر مشهد نیز هست، همین امر می‌تواند نکته مثبتی باشد که تیم شهر خودرو از تمام امکانات و مزایای شهرداری مشهد استفاده کند. همچنین توصیه من به آستان قدس رضوی و قرار دادن امکانات ورزشی برای تیم شهر خودرو مشهد نیز این است که مسئله امکانات آستان قدس رضوی یک مسئله خدماتی است و نه تنها اقتصادی، لذا بهتر است که اگر خدماتی وجود دارد برای این تیم به کار گرفته شود.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به استفاده از مربی بومی و داخلی، بیان کرد: امیدوارم استفاده تیم شهر خودرو از یک مربی ارزشی و داخلی به تجربه ای برای سایر تیم‌های کشور تبدیل شود. بزرگترین مایه ننگ می تواند استفاده از مربیان خارجی و کفار برای آموزش به جوانان مسلمان داخلی باشد. در حالی که مربی خارجی وابسته به دشمن است.

وی افزود: در حقیقت باید این احتمال قوی را داد که هرکسی از خارج از کشور، وارد این خاک می شود تحت عنوان و نام استاد دانشگاه، ناظر خارجی و پزشک متخصص، عامل دشمن است. چرا که دشمن دوست دارد علیه کشور ما در عرصه های جهانی، به هر طریقی مانور بدهد.

در ادامه فرزاد فتاحی، مدیر کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی نیز اظهار کرد: درحالی که شرایط تیم شهر خودرو بحرانی و بغرنج بود حضور فردی مانند آقای حمیداوی به نقطه قوتی برای تیم بدل شد و ایشان نیز با استفاده از نیروهای بومی، باعث شد تا اتفاقات خوبی برای فوتبال استان و شهر مشهد حاصل شود.

وی گفت: تا به امروز چیزی حدود ۳۰ یا ۴۰ میلیارد تومان برای تیم شهر خودرو هزینه شده است. همچنین باید گفت که این تیم موارد لازم برای تبدیل به یک باشگاه فرهنگی و ورزشی را دارد.

فتاحی گفت: این تیم نیازمند یک زمین مناسب برای تمرین است که امیدواریم تا اردیبهشت سال آینده، زمین فوتبال ثامن تکمیل و در اختیار تیم قرار گیرد. اما باید گفت که بیست هزار هوادار این تیم که تاکنون نه یک صندلی ورزشگاه را شکسته و نه شیشه‌ای را آسیب زده اند خواستار این هستند تا بازی های تیم شهر خودرو در ورزشگاه امام رضا (ع) انجام شود.

در حاشیه این مراسم از افتخار آفرینی این تیم در مسابقات آسیایی فوتبال تجلیل شد و از بازیکنان و اعضای تیم شهر خودرو از جمله مهدی رحمتی، محمد رضا خلعتبری، مجتبی سرآسیایی مربی تیم و تعدادی دیگر از بازیکنان تقدیر شد.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.