معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: امسال از محل اعتبارات این نهاد ۲۰ میلیارد ریال برای مناسب سازی مسکن و خودروهای معلولان این استان هزینه شده است.

۲۰ میلیارد ریال برای مناسب‌سازی مسکن و خودروی معلولان خراسان رضوی هزینه شد

به گزارش قدس آنلاین، مسعود فیروزی در حاشیه بهره برداری از دو مرکز حرفه آموزی معلولان ذهنی سبزوار افزود: در کنار اقدامات اداره بهزیستی برای مناسب سازی منزل و معابر، سایر دستگاهها نیز با مناسب سازی مجموعه های خود نقش موثری در ارائه خدمات مطلوب به افراد دارای معلولیت دارند.

وی اضافه کرد: یکی از موارد  پیشگیری و کاهش معلولیتها غربالگری است که درهمین راستا سه غربالگری مهم شنوایی، بینایی سنجی و اوتیسم در کنار سایر غربالگری ها در سطح استان خراسان رضوی انجام می شود.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: هم اینک ۱۲۶ هزار معلول در خراسان رضوی از خدمات مختلف بهریستی بهره مند هستند همچنین به ۱۲ هزار معلول در ۱۹۰ مرکز شبانه روزی و روزانه خدمات ارائه می شود.

رییس اداره بهزیستی سبزوار هم گفت: خدمت رسانی به گروههای مختلف دارای معلولیت و توسعه برنامه های توانبخشی و توانمندسازی متناسب با نیازهای روز جامعه از مهمترین اولویتهای سازمان بهزیستی برای تحقق سلامت و رفاه اجتماعی است.

مرضیه کسرایی فر افزود: پنج مرکز توانبخشی شبانه روزی سالمندان، مرکز نگهداری معلولان ذهنی دختران بالای ۱۴ سال، مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان، ۱۰ مرکز توانبخشی روزانه و چهار سازمان مردم نهاد معلولان زیر نظارت سازمان بهزیستی به جامعه معلولان در سبزوار خدمات ارائه می دهند.  

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.