سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به قدس انلاین با تایید اظهارات عادل عبدالمهدی ماموریت دیپلماتیک شهید سردار سلیمانی در سفر اخر به عراق برای دریافت پیام عربستان را تایید کرد

شهید سلیمانی در روز ترور قرار بود پیام عربستان را از نخست وزیر عراق دریافت کند

قدس آنلاین: سید عباس موسوی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در پاسخ به قدس آنلاین در مورد اظهارات عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشین عراق مبنی بر این‌که در روز ترور سردار شهید سلیمانی قرار بوده در دیدار با وی پیام یا پاسخی را از طرف عربستان برای انتقال به تهران به فرمانده سپاه قدس بدهد، و اینکه  ایران چنین موضوعی را تایید می‌کند؟، گفت: سردار قاسم سلیمانی دارای شخصیتی چند وجهی بودند. ایشان یک فرمانده مقتدر نظامی بودند و در عین حال یک فرد به مسائل منطقه و ریزه کاریهای دیپلماتیک در منطقه بودند.

وی با اشاره به دیدارهای منظم و مشورت‌های ظریف با سردار سلیمانی افزود: ایشان  در مورد مسائل منطقه و بازیگران آن و تاثیرگذاری هر یک از آنها صاحب نظر بودند و شناخت عمیقی داشتند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ادامه داد: از محتوای پیام خبری ندارم ولی تایید می‌کنم که چنین پیام دیپلماتیکی را  قرار بود دریافت کنند و این ماموریت دیپلماتیک را در ان سفر داشتند.

موسوی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا آقای ظریف و وزارت امور خارجه در جریان این پیام بوده‌است، اظهار  داشت: هماهنگی در سطوح مختلف نظام وجود دارد و  یک ماموریت دیپلماتیک با هماهنگی دیپلماتیک و همکاری بخش‌های نظامی و سیاسی انجام می‌شود و هر پیامی هم که ایشان حاملش بودند از سوی نظام جمهوری اسلامی بوده است.

وی همچنین در مورد آخرین وضعیت طرح صلح هرمز و اینکه در حال حاضر یک طرح پویا و در جریان است یا پرونده ای که روی میز باقی مانده؟ گفت: این طرح هنوز در مرحله‌ بررسی توسط برخی کشورها است. ما۸ کشور را به علاوه سازمان ملل دخیل در این طرح اعلام کرده‌ایم و می توانم بکوسم اکثریت آنها  کلیات و چارچوب های طرح ایران را پذیرفته اند و نظرات خود به صورت شفاف را اعلام کرده‌اند چارچوب‌های طرح را پذیرفته‌اند.    و ما منتظر این هستیم که اگر آنها واکنش و یا پیشنهاد دیگری دارند آن را دریافت کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ادامه داد: ابتکارات منطقه‌ای ایران همواره وجود داشته و  قالب های گوناگونی هم داشته که آخرین آن طرح پویش صلح هرمز بوده است که با اقبال خوبی مواجه شده و امیدواریم کشورهای منطقه اجازه ندهند بیگانگان و کشورهای ثالث از این وضعیت  منطقه ما سوء استفاده کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.