رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که برای تامین امور ضروری کشور وابسته به تصمیمات و اقدامات دیگران نیستیم گفت: واردات دارو و ملزومات پزشکی ما در ۱۰ ماه گذشته ۲ هزار برابر حجم واردات انجام شده از کانال مالی سوئیس است.

واکنش رئیس کل بانک مرکزی به حرکت نمایشی سفارت سوئیس

قدس آنلاین: عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به نمایش داروی وارداتی از طریق شرکتهای سوئیسی توسط سفارت سوئیس تأکید کرد: میزان دارو و ملزومات پزشکی که توسط بانک مرکزی تأمین ارز و در 10 ماههٔ امسال وارد کشور شده است بیش از 4 میلیارد دلار بوده است .

همتی اضافه کرد ما برای این بخش از امور ضروری کشور وابسته به تصمیمات و اقدامات دیگران نیستیم و در یکسال ونیم گذشته نیز آمریکا حداکثر تلاش خود برای جلوگیری و اختلال در واردات دارو برای بیماران کشورمان انجام داده است. ضمن اینکه نفس اعلام صدور مجوز توسط آمریکا برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی نشان می دهد که علی رغم ادعای آمریکا مبنی بر تحریم نبودن دارو و اقلام بشردوستانه، این اقلام عملاً توسط آمریکا تحریم شده است وگرنه نیازی به مجوز نداشت. با این حال، با تلاشهای انجام شده توسط بانک مرکزی و سایر دستگاه ها با این تحریم ها مقابله شده است و داروهای مورد نیاز مردم تا کنون تأمین شده و این روند در آینده نیز ادامه خواهد یافت.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.