مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: در سه ماه گذشته افزون بر 150 هزار دستگاه خودروی تولیدی به مردم تحویل شد و تامین مابقی خودروهای ثبت نامی به متقاضیان نیز با همین روال و سرعت در دست انجام است به گونه ای که تا خرداد سال آینده همه تعهدات را به صفر خواهیم رساند.

مدیرعامل ایران خودرو: تا خرداد 99 همه متقاضیان محصول خود را دریافت می کنند

به گزارش قدس آنلاین؛ «فرشاد مقیمی» عصر دوشنبه در حاشیه افتتاح 2 طرح توسعه قطعات خودرو در شهر صنعتی کاوه (ساوه)، اظهار داشت: با همت شرکت های قطعه ساز و شبکه تامین گروه صنعتی ایران خودرو اکنون ظرفیت تولید خودرو در این شرکت به 2 هزار دستگاه رسیده و اخیرا هم نشستی با قطعه سازان برگزار کردیم و میثاق نامه ای برای افزایش ظرفیت تولید به 2 هزار و 500 در گام نخست و سه هزار دستگاه در مرحله بعد امضا کردیم.

وی در مورد پرداخت مطالبات شرکت های قطعه ساز، گفت: در مورد تامین مالی و مطابق با مصوبه دولت، پرداخت تسهیلاتی برای تامین نقدینگی شرکت ایران خودرو در دست اقدام است و امروز هم با یکی از بانک های عامل جلسه ای داشتیم تا بتوانیم هرچه زودتر این مبالغ را در اختیار بگیریم و به شرکت های قطعه ساز تزریق کنیم.

به گفته مقیمی بر اساس سیاستگذاری شرکت ایران خودرو، تمام منابع حاصل از تسهیلات دولت به قطعه سازان پرداخت خواهد شد و حتی یک ریال از آن در حوزه خودروسازی مورد استفاده قرار نمی گیرد؛ علاوه بر این از روش های دیگری برای تامین مالی در شبکه تامین شرکت استفاده می شود اما تعهداتی از قبل باقی مانده که در این راستا مجموعه ساپکو با همه قطعه سازان به تناوب هماهنگی های لازم را انجام می دهند تا مطالبات معوقه آنها را تامین کنند.

مدیرعامل ایران خودرو اظهار داشت: در حوزه استفاده از ظرفیت های داخلی برای تولید قطعات، دستاوردهای مثبتی داشته ایم و این گروه صنعتی نیز تلاش می کند بخشی از مطالبات شرکت های قطعه ساز را برای ایجاد انگیزه در زمینه تقویت تولید داخلی پرداخت کند.

مقیمی گفت: امروز با شرکت های قطعه ساز فعال در شهر صنعتی کاوه نیز قراردادهایی برای افزایش تولید منعقد کردیم و تلاش می کنیم که مطالبات آنها را نیز برای اوج گیری تولید پرداخت نماییم.

وی گفت: اکنون توان تولید 50 قطعه مخصوص انواع خودروها در داخل کشور که قبلا آنها را وارد می کردیم، ایجاد شده و تلاش می کنیم که ظرفیت تولید 100 درصدی قطعات را در داخل فراهم کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به سئوالی در مورد تولید دناپلاس اتوماتیک، گفت: تا چند روز آینده خط تولید این خودرو را با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت رونمایی خواهیم کرد و مطابق برنامه از فروردین این محصول را به بازار عرضه می کنیم و در ادامه نیز محصولاتی جدید در دست تولید است که از آنها نیز رونمایی خواهیم کرد.

امروز با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، مدیر شرکت ساپکو و فرماندار ساوه 2 طرح توسعه قطعات خودرو در شرکت های یدکی موتور ایران و یدک نوید به بهره برداری رسید که انواع سوپاپ و همچپنین قطعاتی مانند سیت و گاید خودرو را تولید می کنند.

این طرح ها با سرمایه گذاری یک میلیون دلاری به نتیجه رسید که زمینه اشتغال 130 نفر را فراهم کرده است.

ساوه با داشتن چهار شهر و ناحیه صنعتی و فعالیت افزون بر 550 کارخانه از قطب های صنعتی ایران به شمار می آید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.