موتور جشنواره فیلم‌فجر در شهرستان‌ها معمولاً با چند روز تأخیر از تهران استارت می‌خورد. چراغ هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر مشهد هم از عصر امروز روشن می‌شود و تمام فیلم‌ها اکران خواهند شد. بلیت‌فروشی فیلم‌های این دوره از جشنواره در سایت سینماتیکت از دیروز آغاز شد و براساس برنامه متولیان اجرایی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه، امکان خرید حداکثر چهار بلیت با هر کدملی وجود دارد.

همه فیلم‌های فجر به شهر بهشت رسید

قدس آنلاین:  موتور جشنواره فیلم‌فجر در شهرستان‌ها معمولاً با چند روز تأخیر از تهران استارت می‌خورد. چراغ هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر مشهد هم از عصر امروز روشن می‌شود و تمام فیلم‌ها اکران خواهند شد. بلیت‌فروشی فیلم‌های این دوره از جشنواره در سایت سینماتیکت از دیروز آغاز شد و براساس برنامه متولیان اجرایی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه، امکان خرید حداکثر چهار بلیت با هر کدملی وجود دارد.

امسال با کمک مالی شهرداری مشهد به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی تمام فیلم‌های جشنواره خریداری شد تا برای مخاطبان مشهدی روی پرده برود و تعداد سینماهای جشنواره هم به 6 سینما رسید.

مدیران اجرایی این دوره از جشنواره فیلم فجر مشهد صبح دیروز در نشست خبری به تشریح جزئیات برگزاری این رویداد مهم فرهنگی و هنری پرداختند. جعفر مروارید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: امسال جلوه‌ای از مشارکت دستگاه‌های شهری مشهد را در جشنواره فیلم فجر شاهد هستیم و شهرداری مشهد برای برپایی شایسته این رویداد مهم به ما کمک کرده است.

وی افزود: معتقدیم حل مسائل هنری مشهد مستلزم همکاری همه دستگاه‌هاست.

* اکران برخی فیلم‌ها در حاشیه‌ شهر مشهد

محمدمحسن مصحفی، معاون شهردار و رئیس سازمان‌اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از تعامل این نهادعمومی با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی در برگزاری جشنواره فیلم فجر مشهد خبر داد و گفت: مشهد از نظر فرهنگ‌عمومی دارای نقاط بسیاری است و مدیریت شهری خودش را مکلف می‌داند برای ارتقای فرهنگ عمومی شهروندان بسترسازی کند. یکی از بسترهای این امر، برپایی رویدادهای مهم فرهنگی و هنری است.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر جشنواره مهمی است و همه مردم مشهد باید از این رویداد مهم بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: در تعامل با ارشاد استان که متولی اجرایی این اتفاق است، برای اکران همه فیلم‌های جشنواره در مشهد، نیاز به حمایت شهرداری بود که با کمال میل این کار را انجام دادیم و امیدوارم نتایج مثبت خودش را برای مشهد داشته باشد.

مصحفی با اشاره به اکران فیلم‌های «سیمرغ پروانه‌ها» در مناطق محروم مشهد گفت: این بخش شامل پنج فیلم است که در مناطق حاشیه‌شهر به وسیله سینمای‌سیار و چند فرهنگسرای شهرداری نمایش داده می‌شود تا مردم این مناطق هم امکان استفاده از فیلم‌های فجر را داشته‌ باشند.

وی از مشارکت شهرداری در برگزاری مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره فیلم فجر در مشهد خبر داد و افزود: امیدوارم با مشارکت دو دستگاه شهرداری و ارشاد فضای فرهنگی شهر متناسب با بزرگی و اهمیتی که مشهد در ذهن همه دارد، بهبود یابد.

معاون‌فرهنگی شهردار مشهد با اشاره به مشارکت مالی حدود 400میلیون تومانی در این رویداد عنوان کرد: این بودجه حمایتی صرف تهیه فیلم‌هایی شد که در فهرست اکران شهرستان‌ها نبود، بخشی از آن هم برای اکران فیلم‌های «سیمرغ پروانه‌ها» در حاشیه شهر و بخشی هم برای  تبلیغات شهری جشنواره‌فجر و برگزاری مراسم اختتامیه صرف خواهد شد.

* تدبیری برای بازارسیاه بلیت‌های جشنواره

محمدرضا محمدی، دبیر جشنواره فجر مشهد و معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی نیز با اشاره به طولانی شدن هماهنگی و رایزنی با سینماداران و سرمایه‌گذاران برای اکران فیلم‌های فجر در مشهد گفت: دلیل تأخیر چندروزه در برگزاری جشنواره فیلم فجر مشهد این بود که می‌توانستیم همچون سال گذشته با دو یا سه‌سینما جشنواره را برگزار کنیم  ولی امسال پیگیری جدی داشتیم تا از تمام ظرفیت سینمایی مشهد بهره بگیریم که زمانبر شد. هفت سینما برای اکران فیلم‌ها مشخص شد که در لحظات آخر سرمایه‌گذار سینمای سیمرغ انصراف داد.

وی ادامه داد: تمام فیلم‌های جشنواره فجر امسال در 6 سینمای هویزه، اطلس، گلشن، آرمیتاژ، ویلاژتوریست و آفریقا نمایش داده می‌شوند که 27 فیلم در سینما آفریقا به عنوان سینمای اصحاب رسانه و هنرمندان اکران دارد و جلسات نقد و بررسی برخی فیلم‌ها با حضور عوامل آن در سینما هویزه برگزار می‌شود.

محمدی اظهار کرد: با همراهی شهرداری مشهد توانستیم همه فیلم‌ها را به مشهد بیاوریم. جدول اکران‌ها مشخص شده ولی ممکن است به دلایل فنی، اشکالاتی در پخش برخی فیلم‌ها به وجود بیاید و جابه‌جایی در جدول پخش را محتمل می‌کند، ولی سعی ما بر این است که جابه‌جایی در اکران فیلم‌ها به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه فیلم‌ها در چهار سانس پخش می‌شود که از ساعت 15 تا 24 ادامه دارد، عنوان کرد: بنا داریم پس از ساعت 24 اکران نداشته باشیم و حتی اگر فیلمی نیاز به اکران مجدد پیدا کرد، سانس فوق‌العاده پس از نیمه‌شب نداریم و تغییراتی در جدول پخش خواهیم داشت.

محمدی گفت: مشهد پس از تهران، تنها شهری است که تمام فیلم‌های جشنواره فجر در آن اکران می‌شود. از مجموع 27فیلم جشنواره پنج سینما تقاضای اکران 24 فیلم را داشتند که در صورت تقاضای خرید سه فیلم دیگر، آمادگی پخش آن‌ها فراهم است.

دبیر جشنواره فیلم فجر مشهد امکان خرید بلیت‌های جشنواره را تنها از طریق سایت سینماتیکت و به قیمت 20هزارتومان اعلام کرد و گفت: برای اینکه بازارسیاه شکل نگیرد، امکان خرید چهار بلیت برای هر کدملی وجود دارد تا یک نفر نتواند 60 بلیت بخرد، چنان که من شاهد بودم سال گذشته در سایت دیوار، بلیت برخی فیلم‌ها تا 120هزار تومان به فروش گذاشته بودند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 61هزار نفر مخاطب فیلم‌های فجر  بودند، گفت: با توجه به افزایش تعداد سینماها پیش‌بینی می‌شود تعداد مخاطبان جشنواره امسال بیشتر شود. اختتامیه جشنواره مشهد هم 23 بهمن در سالن شهید اصغرزاده پارک ملت خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.