منابع خبری از احتمال بارگیری تسلیحات آلمانی توسط یک کشتی باری سعودی در یکی از بنادر این کشور و انتقال آن به عربستان، خبر دادند.

قصد کشتی سعودی برای بارگیری تسلیحات آلمانی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره عربی، منابع خبری اعلام کردند کشتی باری سعودی «بحری ینبع» در ساعات پایانی روز یکشنبه در بندر «برِمن هافن» آلمان پهلو گرفته و احتمال دارد که قصد بارگیری تسلیحات نظامی را داشته باشد.

سازمان‌های حقوقی در بلژیک با اعتراض‌های خود به این کشتی در یکی از بنادر این کشور باعث شدند که این کشتی عربستانی به توقف خود در این بندر پایان داده و آن جا را ترک کند.

به گفته عبدالله الشامی، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره عربی در بندر «برمن هافن» آلمان کشتی بحری ینبع عربستان که از بندر سنت جونز کانادا به آلمان آمده است قصد دارد تسلیحات بارگیری کرده و این تسلیحات را به عربستان منتقل کند. این کشتی سعودی در حال بارگیری است، اما مشخص نیست که دقیقاً چه محموله‌ای را بارگیری می‌کند.

از زمان آغاز تجاوز ائتلاف جنایتکار سعودی علیه مردم مظلوم یمن، این کشتی ده بار در همین مسیر سفر کرده است یعنی از عربستان به آمریکای شمالی رفته و از آنجا به اروپا آمده و در نهایت به عربستان بازگشته است.

در تابستان سال ۲۰۱۹ این کشتی موشک و تانک و تسلیحات متنوع دیگری از اروپا بارگیری کرده و به عربستان بازگشته است. مساله قابل توجه این است که این کشتی در مسیر بازگشت خود به عربستان در مصر و بنادر اسکندریه و پورت سعید توقف می‌کند.

آلمان هیچ بیانیه رسمی در خصوص این کشتی و محموله آن صادر نکرده است و در نتیجه حالتی از ابهام درباره این کشتی پدید آمده است و گذشته سیاه این کشتی بر سوظن‌ها افزوده است. این کشتی در انگلیس، فرانسه و ایتالیا نیز لنگر خواهد انداخت.

یک کشتی مشابه با این کشتی نیز که «بحری ابها» نام دارد، در دسامبر سال گذشته در اسپانیا اسلحه بارگیری کرده بود در حالی که بارنامه آن نشان می‌داد، محموله خود را به مصر و امارات برده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.