رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سالانه ۱۱هزار و ۵۰۳تُن انواع فرآورده‌های شیلاتی در ۴۵۷واحد پرورش ماهی خراسان رضوی تولید می‌شود.

تولید سالانه ۱۱هزار تُن فرآورده شیلاتی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در مراسم تجلیل از کشاورزان و دست‌اندرکاران نمونه بخش کشاورزی تربت‌حیدریه گفت: این مقدار تولید فقط از یک هفدهم منابع آب استان به دست می‌آید.  

محمدرضا اورانی افزود: منابع آب خراسان رضوی شامل ۱۰هزار و ۸۴۱حلقه چاه کشاورزی، ۶۷۰۰رشته قنات و هفت هزار دهنه چشمه است.
وی افزود: امسال بیش از ۵۰۲هزار تُن گندم از کشاورزان در کشور خریداری شد که نسبت به پارسال ۵۱درصد افزایش داشت.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت‌حیدریه نیز کم آبی و بیکاری را به عنوان ۲مشکل اساسی در این شهرستان عنوان کرد و گفت: با بکارگیری شیوه‌های نوین آبیاری، علاوه بر استفاده بهینه از آب در حوزه کشاورزی شاهد ایجاد اشتغال پایدار نیز خواهیم بود.
عباسپور افزود:سالیانه ۴۵۰هزار تُن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی، طیور و آبزیان در تربت‌حیدریه تولید می‌شود که این رقم معادل حدود هفت درصد مجموع تولیدات استان خراسان رضوی در این زمینه است.  
وی با بیان اینکه از مجموع تولیدات بخش کشاورزی این شهرستان ۳۴۵هزار تُن انواع محصولات زراعی و باغی و ۷۵هزار تُن نیز محصولات دامی است ادامه داد: مهمترین محصولات بخش زراعی این شهرستان گندم، جو، سیب زمینی، چقندر قند و مهمترین محصولات باغی نیز زعفران، آلو، سیب و بادام است.
در این مراسم از ۵۹کشاورز نمونه این شهرستان قدردانی شد که ۲نفر آنان نمونه کشوری، هشت نفر نمونه استانی و ۲نفر نیز زن هستند.
مرکز شهرستان ۲۲۵هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

منبع: صداوسیما 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.