خراسان جنوبی- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عده‌ای در کشور هستند که همواره از وجود اینترنت و نفوذ آن متنفر هستند ولی نظام، دولت، مجلس و شورای عالی فضای مجازی چنین دیدگاهی ندارد.

عده ای در کشور از وجود اینترنت متنفر هستند/ اینترنت برای مردم همچون عنصر اکسیژن است

به گزارش قدس آنلاین؛ محمدجواد ذری جهرمی عصر دوشنبه در نشست با نخبگان علمی، دانشگاهیان و فعالان حوزه فاوا استان خراسان جنوبی اظهار کرد: به یقین اطمینان خاطر وجود دارد برنامه قطع اینترنت نه دنبال می‌شود نه پیش می‌رود لذا موضوع لیست سفید که برخی مطرح می‌کنند، بی ربط است و معنا ندارد.

وی با بیان اینکه قطع اینترنت پس از اتفاقات آبان ماه امسال اثرات سنگینی داشت افزود: اما اقتضائات آن شرایط ایجاب می‌کرد که دستگاه‌های ذیصلاح برای حفظ امینت کشور چنین تصمیمی بگیرند و در این چهارچوب همان قانون الزام می‌کرد.

وی افزود: این موضوع شاید خیلی تلخ و ناپسند باشد اما آنچه در کشور محترم است، قانون بوده و بر اثر آن باید عمل شود. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه دولت در کنار توسعه زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری بنا ندارد که سیاست قطع اینترنت را دنبال کند گفت: درخصوص موتور جستجوگر نیز اکوسیستم کسب و کار در کشور نداریم که باید تلاش کنیم مدل و شبیه آن ایجاد شود. 

وی با بیان اینکه اینترنت برای مردم همچون عنصر اکسیژن است ادامه داد: در شرایطی که رتبه برخورداری از اینترنت در استانی همچون خراسان جنوبی هفت پله رشد کرده و این استان به دنبال سهم بازار در افغانستان است چطور می‌توان اینترنت نداشت لذا وظیفه داریم در شرایط امنیتی پیش آمده ضررهای ناشی از آن را به حداقل برسانیم. 

وی افزود: باید تلاش کنیم چنین اتفاقاتی کمتر رخ دهد و تجربه تلخ قطع اینترنت باید تبدیل به درسی برای ما شود که دیگر رخ ندهد زیرا این موضوع هزینه بالایی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.