در چهارمین روز جشنواره، پردیس ملت میزبان فیلم هایی با بازی شهاب حسینی، پیمان معادی و مهران مدیری خواهد بود.

سینمای رسانه زیر سایه «درخت گردو»/ روایت تردیدهای یک طلبه در «خسوف»

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، چهارمین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با سه فیلم در بخش سودای سیمرغ کلید  می خورد. «آن شب» به کارگردانی کوروش آهاری، «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد امروز ۱۵ بهمن ماه میهمان پردیس سینمایی ملت و اصحاب رسانه خواهند بود.

شهاب حسینی در «آن شب»

فیلم سینمایی «آن شب» نخستین فیلم بلند کوروش آهاری است که فیلمنامه آن توسط کوروش آهاری و میلاد جرموز نوشته شده است. این فیلم درباره یک زوج ایرانی در آمریکاست که در یک هتل محبوس شده اند در حالی که نیروهای بیگانه ای آن ها را وادار می کنند که با رازهایی که از هم پنهان کرده اند روبه رو شوند.

«آن شب» فیلمی از کمپانی ماموت پیکچرز است که با همکاری کمپانی سون اسکای اینترتینمنت ساخته می‌شود و محمد درمنش تهیه کنندگی آن را برعهده دارد.

‏‎الکس بروتو به همراه جفری الارد(سرمایه گذار فیلم کشتار با اره برقی در تگزاس) و شریل استارولاکیس(فیلم نگهبان شب) تهیه کنندگی این فیلم را برعهده دارند. تری جرج (برنده جایزه اسکار) مشاور تهیه کننده فیلم است.  محمد درمنش نیز تهیه کننده ایرانی این فیلم است.

تصویر تازه ای از مهران مدیری و پیمان معادی در «درخت گردو»

دومین سئانس نمایش امروز به فیلم محمدحسین مهدویان یعنی «درخت گردو» اختصاص دارد. فیلمی که از مدت ها قبل کنجکاوی های زیادی را برانگیخته و حضور متفاوت پیمان معادی و مهران مدیری در آن، خبر از فیلم متفاوتی می دهد.

مهدویان در آثار پیشین خود به خوبی اثبات کرده که قصه گوی خوبی در سینماست و این فیلم نیز با الهام از ماجرایی واقعی، در خلال بمباران شیمیایی شهر سردشت شکل گرفته و موضوع جذابی را روایت می کند.

پیمان معادی، مهران مدیری، مینا ساداتی، بابک حمیدیان و هادی بهروز از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«دوزیست» کارگردان: برزو نیک‌نژاد

آخرین سئانس فیلم های بلند با «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کننده سعید خانی به پایان خواهد رسید. «دوزیست» یک فیلم اجتماعی است که دومین همکاری سعید خانی و برزو نیک‌نژاد به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان بعد از «لونه زنبور» است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «حمید: دوزیسته دیگه، نره زیر آب که، میره زیر دست و پا له میشه…»

جواد عزتی، هادی حجازی‌فر، ستاره پسیانی، مجید نوروزی، الهام اخوان و پژمان جمشیدی، حضور مانی حقیقی و سعید پورصمیمی در این فیلم بازی کرده‌اند.

همچنین نمایش دو فیلم مستند «خسوف» و فیلم کوتاه «اشغال» پرونده شب چهارم جشنواره را خواهد بست. 

روایت زندگی طلبه ای بر سر دو راهی

فیلم مستند «خسوف»، ساخته محسن استادعلی یکی از فیلم‌های متفاوت در میان مستندهای منتخب سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر به گفته کارگردانش روایتی از زندگی یک طلبه جوان است که با تردیدی عذاب‌آور و دوراهی پیچیده در زندگی روبروست.

محسن استادعلی دانش‌آموخته رشته کارگردانی از کانون سینماگران جوان و فارغ‌التحصیل سینما با گرایش تدوین است. وی با ساخت فیلم‌هایی چون سکوت، جایی برای زندگی، عادت می‌کنیم و زنانگی، موفق به دریافت جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین کارگردانی مستند از جشنوراه فیلم فجر، جایزه بهترین مستند بلند از جشنواره سینما حقیقت و تندیس بهترین فیلم از جشن سینمای ایران شده‌است.

همچنین فیلم «اشغال» به کارگردانی و تهیه کنندگی علی عزیزی نیز امشب روی پرده خواهد رفت.

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر این روزها در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.