سفیر روسیه در تهران در گفتگو با خبرنگاران عنوان داشت که مسکو نگران خروج ایران از NPT است.

سفیر روسیه در ایران: نگران خروج ایران از NPT هستیم

قدس آنلاین؛ به نقل از تاس، «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران، در مصاحبه با خبرنگاران به مواردی همچون احتمال خروج ایران معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای به دلیل بدعهدی‌های طرف‌های اروپایی و همچنین تحولات سوریه اشاره کرد.

جاگاریان با اشاره به اینکه روسیه نگران اظهارات مقامات تهران درباره خروج احتمالی از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT ) در پاسخ به اقدامات غیرسازنده کشورهای اروپایی است، گفت: روسیه از اقدامات انجام شده از سوی ایران در کاهش تعهدات برجامی خشنود نیست اما ما این را درک می‌کنیم که ایران مجبور به انجام چنین اقداماتی بوده است.

سفیر فدراسیون روسیه در تهران روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که اگر روسیه و ایران در اوضاع بوجود آمده در سوریه مداخله نمی‌کردند، اکنون ممکن بود تروریست‌ها کنترل تمام خاک سوریه را در دست داشته و پیروز شده بودند.

جاگاریان تاکید کرد: «اگر روسیه و ایران وارد عمل نشده بودند، تروریست‌ها به احتمال زیاد در سوریه پیروز می‌شدند. در سایه تلاش‌های مشترک ما، دولت مشروع [رئیس جمهور] بشار اسد توانست در قدرت باقی بماند و حتی دشمنان ما نیز با اکراه مجبور به پذیرش این واقعیت هستند.»

سفیر روسیه افزود: «چالش مشترک برای ایران و روسیه، مبارزه با تروریسم است. درباره سایر موضوعات منطقه‌ای نیز اهداف و وظایف مشابهی وجود دارد. علاوه بر این، هر دو کشور تحت تحریم‌های غربی قرار دارند. این مسئله کشورهای ما را به یکدیگر نزدیکتر از گذشته کرده است.»

جاگاریان در بخش دیگری از این مصاحبه اعلام کرد، مقامات ایران و روسیه در حال مذاکره برای برقراری رژیم بدون روادید برای گروه‌های گردشگری دو کشور هستند، ولی موضوع لغو کامل روادید هنوز در دستور کار مذاکرات قرار ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.