مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: جایگاه خراسان رضوی در حوزه اهدای خون تنزل کرده بطوری که شاخص اهدای خون در این استان از سال ۱۳۹۷ تاکنون کاهش یافته و ظرف این مدت از رتبه پنجم کشور به رتبه ۲۵ نزول یافته است.

 جایگاه خراسان رضوی در این حوزه تنزل کرده است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر پیمان عشقی در مراسم معرفی مدیرکل جدید انتقال خون خراسان رضوی در مشهد افزود: میزان "اهدای خون مستمر" نیز در خراسان رضوی طی یک سال اخیر پایین آمده است لذا می‌بایست در این خصوص چاره‌اندیشی صورت گیرد.

وی "مسائل مالی، خستگی نیروی انسانی و مدیران ذیربط" را بر کاهش شاخص اهدای خون در خراسان رضوی موثر دانست و ادامه داد: این مسائل ضمن اینکه برای کسب رضایتمندی نیروی انسانی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود، باید بررسی و در خصوص رفع آنها تدبیری اندیشیده شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: موضوع اهدای خون در استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی که سالانه حدود ۳۵ میلیون جمعیت زائر و مسافر نیز دارد، از اهمیت بسزایی برای کشور برخوردار است.

وی در ادامه همچنین گفت: استان خراسان رضوی از توانمندی بالایی برای ایجاد و تاسیس نخستین "پالایشگاه پلاسمای خون" در کشور و این منطقه از جهان برخوردار است.

دکتر عشقی افزود: امیدواریم نخستین پالایشگاه پلاسمای خون در ایران با حمایت آستان قدس رضوی در خراسان رضوی تاسیس شده تا مزین به نام مبارک حضرت ثامن‌الائمه علی بن موسی‌الرضا (ع) فعالیت کند.

وی ادامه داد: پالایشگاه پلاسما، خون پاک ایرانیان را به دارو تبدیل خواهد کرد تا نجاتبخش انسانها در منطقه باشد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران همچنین به روند اهدای خون در کشور اشاره و بیان کرد: هم‌اینک ۱۰۰ درصد موارد اهدای خون در ایران بدون هیچ چشمداشتی از سوی هموطنان بطور داوطلبانه در جریان است.

مدیرکل پیشین انتقال خون خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: کارکنان پرتلاش سازمان انتقال خون در این استان با وجود مشکلات بسیار تاکنون ۴۶۰ هزار کیسه پلاسمای خون تولید کرده‌اند که اقدامی بزرگ در حوزه انتقال خون محسوب می‌شود.

دکتر حمیدرضا اسلامی افزود: با وجود حیاتی بودن فعالیت سازمان انتقال خون، این نهاد با مشکلات عدیده ای روبرو است و جایگاه آن از نظر بودجه و اداری در کشور مناسب به نظر نمی‌رسد.

وی تاکید کرد: اختصاصی شدن درآمدهای سازمان انتقال خون گامی موثر در رفع مشکلات گریبانگیر این سازمان است.

در این مراسم از خدمات دکتر حمیدرضا اسلامی تقدیر و دکتر مجید عبدالهی به عنوان مدیرکل جدید انتقال خون خراسان رضوی معرفی شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.