معاون امور استان‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اعلام کرد: پیش بینی می‌شود، تا پایان هفته جاری کار بررسی و معرفی نامزدهای شورای ائتلاف در استان‌ها به پایان برسد.

نامزدهای استانی شورای ائتلاف تا پایان هفته معرفی می‌شوند

قدس آنلاین: نورالدین قدیمی معاون امور استان‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره آخرین وضعیت نظرسنجی کاندیداهای مورد حمایت شورای ائتلاف در استان‌های مختلف، گفت: نظر سنجی در همه استان‌ها و برای کاندیداهای معرفی شده از همه حوزه‌ها به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تا این لحظه نتیجه نظرسنجی در همه حوزه‌ها مشخص شده است، افزود: نتیجه نظرسنجی‌ها که در چندین محور انجام شده است به صورت مکتوب و در جزوات ۳۰ الی ۳۵ صفحه‌ای جمع‌بندی و به کلیه استان‌ها ارسال شده است.

معاون استان‌های شورای ائتلاف اظهار داشت: براساس دستورالعمل و روش جاری که به استان‌ها اعلام شده است، نتیجه نظرسنجی در جلسه مشترک کمیته‌های استانی و رؤسا و دبیران شورای شهرستان‌های تشکیل دهنده حوزه‌ها و در حضور کاندیداها قرائت خواهد شد.

قدیمی با اشاره به اینکه هر کدام از کاندیداهای جریان انقلاب که بیشترین رأی را از نظر مردمی کسب کرده باشند به عنوان کاندیدای نهایی جریان انقلاب معرفی خواهند شد، تصریح کرد: تا به این لحظه حدود ۵۰ حوزه کاندیداهای خود را معرفی کرده اند و پیش بینی می‌شود، تا پایان هفته جاری کار بررسی و معرفی نامزدها در باقی استان‌ها نیز به پایان برسد.

وی با بیان اینکه انتخاب کاندیداها بدون دخالت شورای مرکزی ائتلاف و شورای ائتلاف استان‌ها صورت گرفته است، تاکید کرد: مبنای معرفی برای نظرسنجی نظر موافق و پیشنهاد مجامع عمومی و شوراهای شهرستانی بوده است.

معاون استان‌های شورای ائتلاف گفت: برای ارزیابی میزان مقبولیت نامزدهای شورای ائتلاف در بین سایر نامزدهای حاضر، نظرسنجی بین کاندیداهای شورای ائتلاف، کاندیداهای جریان سیاسی رقیب و سایرنامزدها انجام شد تا جایگاه نامزدهای شورا در بین کل کاندیداهای استان مورد ارزیابی قرار گیرد.

قدیمی با بیان اینکه در مجموع ۱۰۶۱ نامزد انتخاباتی مورد نظرسنجی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: تعدادی از کاندیداهای معرفی شده از طرف شورای ائتلاف برای نظر سنجی، از طرف شورای محترم نگهبان، عدم احراز یا رد صالحیت شدند که در بین آنها، افرادی با اقبال عمومی بیشتر نسبت به سایر کاندیداها هم بودند ولی کاندیدای شورا از بین سایر کاندیداهای تأیید صلاحیت شده که نسبت به سایرین از اقبال بیشتری برخوردار هستند، انتخاب و معرفی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در یک حوزه انتخابیه به دلیل عدم تأیید صلاحیت سه نفر از کاندیداهای معرفی شده، فقط یک کاندیدا باقی ماند ولی چون براساس نظرسنجی، این تک کاندیدا مقبولیت بالایی داشت، به همین دلیل هم به عنوان کاندیدای نهایی همان حوزه معرفی خواهد شد.

معاون استان‌های شورای ائتلاف با بیان اینکه مقرر شده بود هر کدام از حوزه‌ها ۳ الی ۵ برابر کاندیدای مورد نیاز را برای نظر سنجی معرفی کنند، اظهار داشت: بیشترین کاندیدای معرفی شده مربوط به حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو با ۱۹ نفر برای انتخاب ۶ کاندیدای نهایی بود.

قدیمی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم شایسته ترین‌ها و کسانی را که بیشترین مقبولیت مردمی را داشته باشند به عنوان کاندیداهای نهایی معرفی کنیم، گفت: با بررسی‌های انجام شده و بر اساس درخواست شورای ائتلاف در برخی استان‌ها، به دلیل اینکه براساس نظرسنجی، میزان رأی برخی نامزدها نزدیکی معناداری به هم داشت، تکرار نظرسنجی در چنین حوزه‌هایی، در حال بررسی بوده و احتمال دارد که نظرسنجی در برخی حوزه‌ها مجدداً تکرار شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.