قائم مقام کمیته امداد خراسان رضوی گفت: ۳۲هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان نیازمند مسکن مقاوم هستند.

۳۲ هزار خانواده کمیته امداد خراسان رضوی  نیازمند مسکن مقاوم

قائم مقام کمیته امداد خراسان رضوی در حاشیه  مراسم افتتاح ۴۰ واحد مسکونی خسارت دیدگان ناشی از سیل در روستای جلال آباد از توابع شهرستان بردسکن  گفت: از ۲۰۰ هزار خانواده ای که در استان تحت حمایت کمیته امداد می باشند ۳۲ هزار خانواده آن نیازمند مسکن مقاوم هستند.
سلمان دانشور با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار  واحد مسکونی تکمیل و ۳ هزار واحد نیز مرمت و تعمیر شده است گفت:  سهمیه مسکن امسال استان ۴ هزار واحد است که ۲ هزار واحد آن  در حاشیه شهر مشهد و مابقی آن در سطح استان  است که برنامه داریم تاپایان سال ۹۹ این تعداد واحد مسکونی محرومین تکمیل و تحویل خانواده ها شود.  

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی از  توزیع ۴ هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در سطح استان خبرداد و گفت:  برنامه داریم با عنایت و پشتیبانی مقام معظم رهبری و خیران تاپایان امسال هیچ نوعروسی در نوبت گرفتن جهیزیه در این نهاد نداشته باشیم.

 وی به راه اندازی بیش از ۶۰۰ نیروگاه خورشیدی برای توانمند کردن خانواده های  تحت حمایت این نهاد در استان  اشاره کرد و گفت: خوشبختانه خراسان رضوی در  ایجاد نیروگاههای خورشیدی مولد در کشور پیشرو است  و این مهم یکی از اولویت های این نهاد در سال ۹۹ خواهد بود چرا که  درحال حاضر درآمد حاصل از تولید انرژی برق به ازای هر خانواده در ماه یک میلیون تومان است که می تواند به اقتصاد خانواده کمک  کند.

دانشور از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به کمیته امداد امام خمینی استان  در سال جاری خبرداد و گفت:  تاکنون بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی  برای خانواده های تحت حمایت ایجاد شده است  که از بودجه تخصیصی ۳۰۰ میلیارد تومان آن جذب شده است.

 وی  کمک های نقدی و غیر نقدی مردم نوع دوست خراسان رضوی را به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان را تاکنون بیش از ۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:  درهمین راستا بیش از ۳۰ دستگاه کامیون  لوازم  ووسایل مورد نیاز سیل زدگان به این استان حمل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.