شهردار مشهد با انتقاد شدید از کارشکنی «تهران نشین‌ها» در توسعه مشهد، گفت: اینطور نیست که چون در شهرهای دیگر کمتر تلاش کرده‌اند و عقب مانده‌اند، ما هم عقب بمانیم و دست از تلاش برای تحقق ظرفیت‌های مشهد برداریم؛ تهران باید به این خواست ما تمکین کند.

انتقاد شدید شهردار مشهد از کارشکنی «تهران نشین‌ها»

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا کلایی امروز در آیین «رونمایی از پلت فرم‌های ۷۲ متری سازمان آتش نشانی با کاربری اطفای حریق و امداد و نجات» و همچنین بهره برداری هم‌زمان از «ایستگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» که در بلوار شاهنامه مشهد، برگزار شد، اظهار کرد: از استراتژی مدیرعامل سازمان آتش نشانی در توسعه زیرساخت‌ها و نیروی انسانی این سازمان، کاملا حمایت می‌کنم.

شهردار مشهد تاکید کرد: هدف اصلی ما این است که سازمان آتش‌نشانی مشهد بهترین سازمان در بین رقبای خودش در کشور باشد و بتواند وضعیت فعلی را ارتقا دهد.

وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی در یک سال اخیر، توانسته است تحولات جدیدی را به وجود بیاورد، گفت: از این تحولات صد در صد حمایت می‌کنم، همانطور که شورای اسلامی شهر هم با این موضوع کاملا همراه است.

کلایی تصریح کرد: استاندار در تمام موضوعاتی که ما قصد داشتیم در مشهد پیش ببریم حمایت کامل داشته است.

شهردار مشهد با بیان اینکه برخی از مسؤولان تهران‌نشین یا وظیفه‌ای که بر عهده دارند را نمی‌فهمند و یا در جای اشتباه نشسته‌اند و به جای کار راه‌اندازی می‌گویند وضع مشهد خوب است نیاز به کمک ندارد، خاطرنشان کرد: همین‌جا اعلام می‌کنم ما از حق مردم مشهد برای توسعه شهر نمی‌گذریم، این نمی‌شود چون مردم تلاش کردند و شهر مشهد وضعیت بهتری نسبت به سایر شهرها دارد حق این شهر را ندهید.

وی افزود: تهران‌نشینان و نمایندگان مجلس بدانند صدای ما تا پایان سال برای گرفتن حق مشهد بلند خواهد بود.

شهردار مشهد تاکید کرد: اینطور نیست که مجوز انتشار اوراق مشارکت ندهند و بگویند مشهد وضعش خوب است! دیگران هم در شهرهای دیگر تلاش خود را بیشتر کنند، گناه مردم مشهد چیست؟ مگر خدمات رسانی در مشهد فقط برای شهروندان مشهدی است، امکانات و خدمات رسانی برای همه زائران است که به آن افتخار می‌کنیم.

کلایی عنوان کرد: بر این موضوع تاکید می‌کنم که به هیچ وجه از حق مردم مشهد نمی‌گذریم و از استاندار و همه مسوولان می‌خواهیم در این راه از ما حمایت کنند.

وی افزود: اینطور نیست که چون در شهرهای دیگر کمتر تلاش کرده‌اند و عقب مانده‌اند، ما هم عقب بمانیم و دست از تلاش برای تحقق ظرفیت‌های مشهد برداریم، تهران باید به این خواست ما تمکین کنند.

کلایی افزود: ما در مشهد تلاش می‌کنیم و دستمان روی زانوی خودمان بوده اما دلیل نمی‌شود که ما را رها کنند و وظایف حداقلی خود را نسبت به این شهر انجام دهند.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور و تحریم‌ها بهانه‌ای برای کم کاری در کشور شده است، ادامه داد: همه ما موظفیم حداکثر تلاش خود را انجام دهیم، پایان امسال موضوعات خیلی جدی در حمل و نقل عمومی، مترو و تاکسی برقی داریم که باید محقق شود.

شهردار مشهد با بیان اینکه در کارگروه ملی زیارت که مصوباتش در حکم مصوبات هیات دولت است، افزود: در این کارگروه، ۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی برای مشهد با نرخ گمرکی صفر مصوب شده، اما الان می‌گویند این یک کالای لوکس است و در اولویت ما نیست! شهرداری مشهد هزینه این تاکسی ها را قرار است پرداخت کند اما در تهران به ما مجوز نمیدهند! این ربطی به پول و تحریم ندارد ربط به حمیت و غیرت مسوولان تهران نشین دارد که تشخیص دهند این برای مشهد اولویت است.

کلایی بر اهمیت تاکسی و اتوبوس برقی در کاهش آلودگی هوای مشهد، تاکید و اظهار کرد: در موضوع تاکسی برقی، اتوبوس، حمل و نقل انبوه بر، سهم شهر مشهد از اعتبارات دولتی، ذره‌ای کوتاه نمی‌آییم.

وی با بیان اینکه ما تنها شهر بدون بدهی معوق هستیم و جز حق این شهر چیزی از دولت نمی‌خواهیم، ادامه داد: مُرّ قانون در مورد مشهد باید اجرا شود، سهم این شهر را باید پرداخت کنند.

کلایی تصریح کرد: تمامی سازمان‌هایی که در موضوعات اقتصادی تصمیم گیرنده هستند، مخاطب من هستند، وزارت صنعت برای خروج کالاهایی که مورد نیاز ما است، سازمان برنامه و بودجه برای حمایت در تخصیص‌ها، وزارت اقتصاد برای حمایت از زیرساخت‌های تامین منابع مالی، بانک مرکزی و کلیه نهادهای مربوطه باید به این خواست ما تمکین کنند.

شهردار مشهد گفت: امروز دو اتفاق مهم را در مشهد شاهد بودیم اول افتتاح پنجاهمین ایستگاه آتش نشانی مشهد که به نام سردار سلیمانی مزین شد و دوم رونمایی از پلتفورم‌های ۷۲ متری آتش نشانی برای ایمنی بیشتر مشهد بود.

کلایی افزود: مدت‌ها با کشور تولیدکننده مشغول مذاکره بودیم تا اتفاق امروز رقم خورد و امیدواریم سازمان آتش نشانی مشهد همچنان رتبه یک خود را در کشور حفظ کند و مشهد امن ترین شهر باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.