دو نفر از نمایندگان کنگره با ارسال نامه‌ای به پنتاگون خواستار شفاف‌سازی درباره تعداد تلفات و خسارات ناشی از انتقام موشکی ایران شدند.

 درخواست نمایندگان آمریکایی برای شفاف‌سازی تلفات انتقام موشکی ایران

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «بیل پارسل» نماینده ایالت نیوجرسی و «دان بیکن» نماینده ایالت نبراسکا در مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه ای به وزارت دفاع آمریکا خواستار شفاف سازی موضوع تعداد تلفات نظامیان در حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی «عین الاسد» واقع در غرب عراق شدند.

بیل پارسل در صفحه توئیتر خود عکسی از این نامه را منتشر و در آن گفته که وزارت دفاع امریکا پس از حمله موشکی ایران در روز هشتم ژانویه، حداقل5 بار آمار مربوط به تعداد تلفات نظامیان آمریکایی را تغییر داده است.

در بخش از این نامه ارسالی آمده که رئیس‌جمهور آمریکا در راستای تقلیل اهمیت حمله موشکی ایران در خصوص تعداد تلفات نظامیان آمریکایی کوچک نمایی می کند.

پارسل در صفحه توئیتر خود گفت که « من و بیکن، فشارها به پنتاگون را ادامه دادیم تا درباره تلفات نظامیان آمریکایی شفاف‌سازی لازم صورت بگیرد».

مسئولان آمریکایی که با اعلام تدریجی افزایش تلفات انتقام موشکی ایران سعی در تقلیل اهمیت حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد را دارند، نام 64 نفر را در آخرین آمار مربوط به تلفات نظامیان آسیب‌دیده آمریکا در حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اعلام کردند.

این در حالی است قبل از آن، پنتاگون این تعداد را 50 نفر اعلام کرده بود. وزارت دفاع آمریکا نهم بهمن ماه در اعترافی جدید اعلام کرد که در پی حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد 50 نفر از پرسنل آمریکا به «آسیب ملایم مغزی» و «ضربه مغزی» دچار شده‌اند.

پیش از این، «جاناتان هافمن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک نشست خبری گفته بود که تاکنون 34 نفر از نظامیان آمریکایی که طی حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی عین‌الاسد در عراق دچار صدمات مغزی شده‌اند، تحت درمان قرار گرفته و بعضاً به خارج از عراق منتقل شده‌اند.

پنتاگون در آمار اولیه خود پس از چند روز پنهان‌کاری اعلام کرده بود که تنها 11 نفر از نیروهای آمریکایی بر اثر این حمله موشکی دچار ضربه مغزی خفیف شده‌اند و حتی دونالد ترامپ این آسیب‌دیدگی‌ها را تا حد «سردرد» تقلیل داده بود.

بامداد جمعه سیزدهم دی‌ماه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و تنی چند از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به‌دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هجدهم دی در واکنش به ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، این پایگاه را که بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق و یکی از بزرگترین پایگاه‌های آنها در منطقه به‌شمار می‌رود موشک‌باران کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.