معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در پروانه‌های صادر شده نسبت به سال گذشته از نظر تعداد ۳ درصد رشد، از نظر سرمایه‌گذاری ۶۴ درصد و در اشتغال نیز ۴۱ درصد کاهش داشتیم.

رشد ۳ درصدی تعداد پروانه‌های صادر شده صنعتی نسبت به سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم ناصری  در خصوص میزان پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی صادر شده، اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۳۶۲ فقره پروانه بهره‌برداری با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴۸۰ میلیارد تومان صادر کردیم که تاکنون زمینه اشتغال ۴۷۸۰ نفر را فراهم کرده و در زمینه‌های فولاد، غذایی، شیمیایی، سلولزی، فلزی، لوازم خانگی و ... بوده است.

وی با بیان اینکه در پروانه‌های صادر شده نسبت به سال گذشته از نظر تعداد ۳ درصد رشد، از نظر سرمایه‌گذاری ۶۴ درصد و در اشتغال نیز ۴۱ درصد کاهش داشتیم، عنوان کرد: ما چند طرح بزرگ فولادی داریم که مشکلات زیست‌محیطی برای صدور پروانه بهره‌برداری داشتند و باید حتما نظر مثبت محیط زیست را بگیریم. این طرح‌ها نیاز به ارزیابی زیست‌محیطی داشته که تقریبا حل شده و اعداد و ارقام ما تا پایان سال تکان قابل ملاحظه‌ای خواهد خورد.

ناصری افزود: طرح‌های فولادی ما سرمایه‌گذاری و اشتغال بالایی دارد که اگر آمار آنها به پروانه‌ها اضافه شود، حداقل به آمار سال گذشته می‌رسیم. تا زمانی که محیط زیست پاسخ ندهد نمی‌توانیم برای آن پروانه صادر کنیم. در جلسه رئیس سازمان محیط زیست که در سازمان صمت استان برگزار شده، مقرر شد جواب مثبت آنها به زودی اعلام شود که تا پایان سال پروانه‌ها را صادر کنیم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: با ارائه نظر محیط زیست، واحدهای فولادی بزرگ ما که حداقل ۳ هزار نفر اشتغال خواهند داشت، شروع به فعالیت می‌کنند. مشکل خاصی وجود ندارد و موضوع این نیست که به بهره‌برداری نرسند، این واحدها به بهره تولید رسیدند و اگر جواب مثبت محیط زیست را بگیرند تا پایان سال سرمایه‌گذاری ما رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و به سرمایه‌گذاری سال گذشته می‌رسد.

وی بیان کرد: زمانی که واحدهای تولیدی شروع به سرمایه‌گذاری می‌کنند، اگر نیاز به تسهیلات داشته باشند، در اختیار آنها قرار می‌دهیم. تنها بحث این است که از نظر قانون باید نظر محیط زیست را داشته باشیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.