همدان- مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت :۹۷۱ هزار نفر در همدان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند .

۹۷۱ هزار نفر در همدان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

به گزارش قدس آنلاین ، سعید فرجی مدیرکل بیمه سلامت استان همدان ظهر سه شنبه  در جمع خبرنگاران به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه خوشبختانه در حال حاضر ۵۶ درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند اظهار کرد: در حال حاضر ۹۷۱ هزار و ۱۷ نفر در استان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند

فرجی افزود: عمده‌ترین بیمه‌شدگان استان در قالب بیمه سلامت خدمات دریافت می‌کنند که جمعیت بیمه شده در صندوق کارکنان دولت ۱۲۴ هزار و ۱۶۰ نفر و در صندوق سایر اقشار ۶۲ هزار و ۲۲۲ نفر هستند.

وی بیمه‌شدگان صندوق روستایی و عشایر را ۶۰۵ هزار و ۴۵۱ نفر عنوان کرد و افزود: در صندوق ایرانیان ۹ هزار و ۱۷۱ نفر و صندوق سلامت همگانی ۱۷۰ هزار نفر در استان زیرپوشش هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه سال جاری پوشش اجباری بیمه سلامت در واقع هدفمندی یارانه‌ها در صندوق بیمه سلامت همگانی مورد توجه قرار گرفت خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال بنا شده فقط افراد نیازمند از خدمات بیمه‌ای رایگان بهره‌مند شوند به همین دلیل طرح پوشش اجباری بیمه سلامت مورد توجه است.

فرجی با اشاره به اینکه از نیمه‌های آبان‌ماه امسال این طرح در کشور اجرایی شده و افرادی که متقاضی دفترچه بوده و زیر پوشش بیمه نیستند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد درخواست خود را اعلام و در آزمون وسع شرکت کنند گفت: در این آزمون اگر جزو دهک‌های یک تا سه قرار گیرند زیرپوشش بیمه رایگان می‌روند و در غیر این صورت در دهک‌های بالاتر ۵۰ درصد مبلغ بیمه را پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۴۵۷ سرپرست خانوار یعنی ۲۶ هزار و ۵۸۰ هزار نفر با اعضای خانواده در استان از طریق دفاتر پیشخوان درخواست آزمون وسع داده‌اند که دهک‌های ۷۶ درصد از آنها مشخص شده است افزود: برای ۶ هزار و ۶۹۳ نفر پیامک ارسال و دهک آنها ابلاغ شده است‌.

وی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون انتظارات محقق نشده اما با تلاش‌های صورت گرفته روزنه امید وجود دارد، خواستاری همکاری پزشکان در این زمینه شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه در چهار حوزه از لحاظ الکترونیکی ارزیابی صورت می‌گیرد که نخست استحقاق‌سنجی است گفت: در حال حاضر این طرح به طور کامل در استان مورد توجه قرار گرفته و از طریق بیمارستان‌ها اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نسخه‌نویسی الکترونیک نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد افزود: امسال قرار بود این طرح در شهرستان هر استان اجرایی شود و بعد سایر شهرستان‌ها اجرایی کنند اما با پیگیری‌های صورت گرفته تعداد شهرها از یک به سه مورد ارتقا یافت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.