همدان- مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت : ۷۱۵ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض به استان اختصاص داده شد.

۷۱۵ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض به استان اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین ، حسن ظفری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان ظهر سه شنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به وقوع سیل در ابتدای سال جاری در برخی مناطق کشور از جمله همدان اظهار داشت: این رخداد با تعامل و خرد جمعی به یک فرصت برای همدان تبدیل شد و همدان پس از لرستان بیشترین بهره‌مندی را از این فرصت داشت.

ظفری افزود: همدان از اولین استان‌هایی بود که گزارش خسارات وارده را به مدیریت بحران کشور ارائه داد و در دو فقره مصوبه ۷۱۵ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض به استان اختصاص یافت، گفت: از این میزان ۵۱۵ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره بانکی با سود ۵ درصد و ۲۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض بود که به طور کامل اعلام و ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه در مرحله اول ۳۶۵ میلیارد تومان و در مرحله دوم ۳۵۰ میلیارد تومان ابلاغ شد، گفت: برای یک هزار و ۴۰۰ فقره واحد مسکونی دیگر نیز پیگیری‌های اداری انجام شده و پس از تأیید به استان همدان ابلاغ خواهد شد.

مدیر کل بنیاد مسکن همدان با بیان اینکه ۱۹ هزار و ۲۹۷ متقاضی تسهیلات به بانک معرفی و بیش از ۹۰ درصد متقاضیان موفق به عقد قرارداد شدند، افزود: در مجموع تعداد واحدهای احداثی، تعمیری و وام کمک معیشت در استان ۱۸ هزار و ۷۷۱ فقره بوده است.

ظفری در خصوص تسهیلات پرداختی نیز عنوان کرد: برای واحدهای شهری ۵۰ و برای واحدهای روستایی ۴۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: کمک بلاعوض احداثی برای واحدهای شهری ۱۲ میلیون و برای واحدهای روستایی ۱۰ میلیون تومان است که کمک بلاعوض واحدهای تعمیری نیز برای واحدهای شهری و روستایی ۶ میلیون تومان بوده است.

مدیر کل بنیاد مسکن همدان با بیان اینکه کمک هزینه بلاعوض معیشت نیز تا سقف ۵ میلیون تومان پرداخت شده است، اظهار داشت: تا کنون ۱۱۰ میلیارد تومان وام معیشت در اختیار قرار گرفته و ۹۰ میلیارد تومان نیز به عنوان تن‌خواه برای پرداخت به متقاضیان در اختیار استان قرار دارد.

ظفری گفت: در سطح استان همدان در ایام دهه فجر ۵۱۸ واحد مسکن روستایی بهسازی‌شده با ۳۳ میلیارد و ۱۵۲ میلیون تومان قابل افتتاح است.

وی ادامه داد: ۲۶ پروژه بهسازی معابر روستایی با ۱۱ میلیارد و ۱۸۱ میلیون تومان در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.

ظفری با بیان اینکه عملیات اجرایی ۱۲ طرح با ۷ میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان نیز در دهه فجر کلنگ زنی خواهد شد، عنوان کرد: تمام منابع این پروژه‌ها تأمین و پیمانکاران طرح‌ها مشخص شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.