خراسان شمالی-معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه تحریم‌ها صرفا اثر منفی در صنایع نداشته است،گفت:در دوره تحریم برخی صنایع از جمله فولاد، سیمان، سلولوزی، صنایع معدنی و غذایی رشد تقاضا داشت.

تحریم ها موجب ارتقا تولید داخلی شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل استانداری خراسان شمالی؛ محسن صالحی نیا در جلسه مشترک با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی بیان داشت: در ده ماهه امسال با همت و تلاش کارآفرینان و صنعتگران توانستیم تولید و صادرات کالاها را جایگزین واردات کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به فضای اقتصادی کشور، مناسب‌ترین راه برای پایداری اقتصاد را توجه ویژه به "ساخت داخل" دانست و اظهار داشت: حمایت و پشتیبانی از تولیدات داخلی موجب پایداری اشتغال،‌ تأمین نیازهای اساسی مردم،‌ کاهش وابستگی به واردات، عامل جلوگیری از خروج ارز و در نهایت موجبات شکوفایی اقتصادی کشور است.

وی افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با هدف ایجاد زیرساخت‌های سخت افزاری و ارائه خدمات نرم افزاری برای سرمایه گذاری صنعتی در کشور، در جهت توسعه و رونق تولید داخلی گام بر میدارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: علی رغم تحریم ها در کشور و آثار آن در منطقه ، توانسته ایم در استان خراسان شمالی ۱۲۶ درصد از منابع بانکها را در اختیار واحدهای تولید ، صنعتی و کشاورزی و ... قرار دهیم .

دکتر محمود قنبری ادامه داد : ظرفیتهای این استان بخصوص در بخش کشاورزی بسیار زیاد است که استفاده از این ظرفیت در صنایع تبدیلی در توسعه صنعتی و اقتصادی استان نقش مهمی دارد.

وی به توجه ویژه استاندار خراسان شمالی به حمایت از صنعتگران اشاره کرد و افزود : استان اول کشور در برگزاری جلسات متعدد بخصوص جلسات رفع موانع تولید با حضور شخص استاندار می باشیم.

گفتنی است :محسن صالحی نیا ومعاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به عنوان معاون معین وزارت صمت به استان خراسان شمالی سفر کرده است که در این سفر دور روزه افتتاح و کلنگ زنی طرح های تولیدی را در برنامه خود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.