تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه روحانیت مرزبانان اعتقادی و فکری جامعه هستند، گفت: انقلاب اسلامی با برافراشتن پرچم معنویت در دنیا، فلسفه غرب را به چالش کشید.

انقلاب اسلامی با برافراشتن پرچم معنویت در دنیا، فلسفه غرب را به چالش کشید/ روحانیت مرزبانان اعتقادی و فکری جامعه هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار با طلاب مدرسه علمیه اهل بیت(ع) مشهد که در محل این حوزه علمیه انجام شد، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر به ویژگی‌ها و خصوصیات خاص حضرت امام خمینی(ره) اشاره و ابراز کرد: امام خمینی(ره) مصداق یک مؤمن راستین بود که ایمان و تقوا در عمل، گفتار و کردارش جلوه داشت و در پرتو این ایمان و تقوا در شرایط، اتفاقات و برهه‌های مختلف مصمم، با صلابت و آرام بود.

وی ایمان راسخ و آرامش حضرت امام خمینی(ره) را نتیجه یک عمر تهذیب، مبارزه با نفس و توکل به خدا دانست و با بیان اینکه اخلاص از دیگر ویژگی‌های بارز امام خمینی(ره) بود، ابراز کرد: امام راحل مصداق روایت «الْمُوْمِنَ یَنْظُرُ بِنُورِ الله» بود، از این رو هیچ گاه تاریکی و یأس در دل او جای نداشت.

تولیت آستان قدس رضوی انقلاب اسلامی را یک رخداد بزرگ پس از رنسانس در جهان دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی در این دوران اتفاق کوچکی نبود، در دنیایی که به مدت ۲۰۰ سال پس از رنسانس در آن با دین و معنویت مبارزه می‌شد، یک عالم دینی دوباره اسلام را زنده و پرچم دین را در عالم برافراشت.

وی افزود: انقلاب اسلامی تنها حکومت منحوس پهلوی را ساقط نکرد، بلکه فکر و فلسفه دین ستیز غرب را نیز با چالش رو به رو کرد و ۲۰۰ سال تلاش غرب در حذف دین از زندگی اجتماعی بشریت را بر باد داد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه بزرگان و علمای ما تجلی روایات و آیات الهی هستند، به ذکر فرازهایی از زندگی امام خمینی(ره) و برخی از علمای بزرگ تاریخ اسلام پرداخت و تصریح کرد: عقبه طلاب بزرگانی چون امام خمینی(ره) هستند، بزرگانی که با یک عمر تقوا، ریاضت و عبودیت خداوند، این توفیقات نصیبشان شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم آشنایی طلاب و روحانیت بر مسائل روز تأکید و عنوان کرد: روحانیت هدایت و مرزبانی اعتقادی جامعه را برعهده دارند، از این رو باید زمان شناس و آگاه نسبت به مسائل روز باشند، زمان شناس بودن یعنی ویژگی‌های عصر و زمان خود، دوست و دشمن، خطرات و نفاق‌هایی که افکار جوانان و جامعه را تهدید می‌کند، بشناسد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: طلاب باید قدرت تحلیل داشته باشند و بدانند دشمن از کجا می‌آید و مرزهای فکری جوانان از چه ناحیه‌ای ممکن است دچار آسیب شود، طلاب مرزبانان اعتقادی و فکری جامعه هستند

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.