دونالد ترامپ در سخنرانی سالانه خود ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرده و درباره ترور سردار سلیمانی نیز سخن گفت.

ترامپ در سخنرانی سالانه خود درباره ایران چه گفت؟

قدس آنلاین؛ به نقل ا زسی ان بی سی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی سالانه خود گفت: ایران باید از رسیدن به تسلیحات اتمی و ترویج ترور دست بردارد. می‌توانیم به آنها کمک کنیم پیشرفت خیلی خوبی بکنند.

وی در ادامه بدون در نظر گرفتن اینکه شخصیت‌ها و نهادهای مختلف آمریکایی اعلام کردند سندی در دست نیست که ثابت کند سردار سلیمانی در حال برنامه‌ریزی برای حمله به منافع آمریکایی بوده، مدعی شد: سلیمانی ستیز علیه نیروهای آمریکایی در عراق در ماه دسامبر را رهبری کرد و فعالانه در حال طرح‌ریزی حملات جدیدی بود. به همین خاطر ماه پیش، به‌دستور من، ارتش آمریکا یک حمله بی‌عیب و نقص انجام داد که جان سلیمانی را گرفت.

ترامپ در ادامه به اغتششات ماه‌های گذشته ایران نیز اشاره کرد و گفت: در ماه‌های اخیر شاهد بودیم که ایرانیان پرافتخار بر سر حاکمان خود فریاد زدند. حکومت ایران باید از رسیدن به تسلیحات اتمی دست بکشد، ترویج ترور، مرگ و ویرانی را پایان دهد و شروع به فعالیت برای بهبود وضع مردم خودش کند.

ترامپ در ادامه به موضوع تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و مدعی شد: به‌خاطر تحریم‌های قوی ما، اقتصاد ایران در وضعیت خیلی بدی قرار گرفته است. ما می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم در مدت کوتاهی پیشرفت خیلی خوبی بکنند، ولی، شاید خیلی مغرور هستند، که خواستار آن کمک شوند. ما اینجاییم. بگذارید ببینیم چه راهی را برمی‌گزینند. کاملاً به آنها بستگی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.