رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد از پیگیری واردات ۶۰واگن خط یک قطار شهری و رایزنی‌های کارشناسی برای پیاده‌راه کردن خیابان راهنمایی خبر داد.

پیگیری واردات ۶۰ واگن خط یک و پیاده‌راه کردن خیابان راهنمایی

علی محمدزاده/

 رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد از پیگیری واردات ۶۰واگن خط یک قطار شهری و رایزنی‌های کارشناسی برای پیاده‌راه کردن خیابان راهنمایی خبر داد.

مجتبی بهاروند در گفت‌وگو با خبرنگار ما و در پاسخ به پرسشی در خصوص آخرین وضعیت فرایند تأمین واگن‌های مورد نیاز قطار شهری مشهد گفت: با توجه به اینکه واگن‌های استفاده شده در خط یک قطار شهری با واگن‌های خطوط دیگر تفاوت دارد بر همین اساس مشکلی برای تأمین واگن‌های خط ۲ و ۳ نداریم ولی واگن‌های مورد نیاز خط یک الزاماً از همان کارخانه سازنده در چین باید تأمین شود.

وی افزود: بر همین اساس با توجه به مصوبه ممنوعیت واردات واگن، رایزنی‌های زیادی صورت گرفت تا وارد کردن این نوع از واگن‌ها که در داخل کشور تولید نمی‌شود مشمول این ممنوعیت نشود که در همین راستا اجازه از وزارت کشور گرفته شده و باید به تأیید وزارت صنعت و معدن هم برسد که از مدتی پیش در وزارت صمت در حال بررسی است. مدیریت شهری مشهد در حال پیگیری مدام این تأییدیه است؛ چراکه با توجه به حجم مسافر خط یک کسری واگن این خط مشهود است و امیدواریم در آینده نزدیک مجوزهای لازم دریافت و برای اجرا ابلاغ شود.

او ادامه داد: از سوی دیگر اقدام‌های لازم در راستای تأمین سریع‌تر واگن‌ها صورت گرفته و با شرکت سازنده نیز توافق‌های اولیه به انجام رسیده است.

دوچرخه‌های جدید و اسکوتر برقی در راه مشهد

بهاروند در خصوص تأمین دوچرخه‌های نسل جدید برای سامانه دوچرخه‌های مشهد هم گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال دوچرخه‌های نسل چهار و تعدادی اسکوتر برقی برای به کارگیری در این سامانه حمل و نقلی در مشهد مهیا خواهد بود.

اجرای پیاده‌راه در خیابان راهنمایی

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد درباره طرح تبدیل خیابان راهنمایی این شهر به پیاده‌راه نیز اظهار کرد: هر چند بخش عمده کار در حوزه جزئیات و فرایند اجرای این ایده تهیه و به تأیید کارشناسان حوزه حمل و نقل رسیده ولی هنوز به نتیجه نهایی نرسیده و در حال رایزنی‌های کارشناسی در شاخه‌های مرتبط با موضوع از قبیل مباحث راهنمایی و رانندگی و بازخوردهای اجتماعی اجرای این طرح هستیم.

برخی پارکینگ‌های مکانیزه جمع می‌شوند

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد در خصوص سرنوشت پارکینگ‌های مکانیزه مشکل‌دار نیز بیان کرد: آنچه مسلم است تعدادی از این پارکینگ‌ها باید جمع‌آوری و تعدادی نیز اصلاح شوند و در حال حاضر یک شرکت دانش‌بنیان در حال اتمام فرایند اصلاح مهندسی یکی از پارکینگ‌های مشکل‌دار است که پس از اتمام کار آن‌ها و مثبت بودن اصلاحات صورت گرفته چند دستگاه مکانیزه دیگر هم پس از انجام اصلاحات به مدار استفاده شهروندان بازخواهند گشت.

وی افزود: با این حال کارشناسان فنی نسبت به جمع‌آوری برخی از این دستگاه‌ها از قبیل بلندترین پارکینگ مکانیزه مشهد در محدوده بولوار معلم اتفاق نظر دارند که به زودی به جمع‌بندی نهایی خواهیم رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.