رئیس مجلس گفت: منظومه حکمت انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم تدوین شده و کار را برای حکمرانان و مردم سهل کرده است.

محوریت بیانیه گام دوم جوانان هستند/ منظومه حکمت انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم گنجانده شده است

ب گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب که در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: از دانشگاه امام حسین(ع) مسئولان آن و سپاه پاسداران تشکر می‌کنم که به بیانیه گام دوم که موضوع مهمی است توجه دارند و بحث آن را در کشور باز کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بیانیه گام دوم جزو اسناد استثنایی کشور و بسیار مهم از چندین جهت است، اولاً پس از دوره‌ای ۴۰ ساله این بیانیه تنظیم شده و ۴۰ سالگی معمولاً هم برای فرد و هم برای جامعه سال پختگی است و این نکته بسیار مهم است که تجربیات حاصل شده در این ۴۰ ساله در این منظومه آمده است.

او تأکید کرد: این بیانیه توسط شخصی تنظیم شده که خودش چه قبل از انقلاب و بعد از آن از استوانه‌های انقلاب بوده چراکه قبل از پیروزی انقلاب یک فرد مبارز و تأثیرگذار و بعد از آن نیز در همه جریان‌های انقلابی کشور حضور داشتند و مدت مدیدی مسئولیت اجرایی کشور را در دست گرفته بودند بنابراین تسلط بر همه زوایای کشور را تحت سیطره دارند به خصوص در سه دهه‌ای که رهبری کشور بر دوش ایشان بوده است.

لاریجانی بیان کرد: در این بیانیه جهت‌گیری کلان وجود دارد و مهم‌ترین مسائل کشور مدنظر قرار گرفته است. به این معنا که هم حکمرانان مورد توجه قرار گرفته‌اند و هم مردم و در واقع یک مسئولیت همه جانبه در آن دیده شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این بیانیه بسیار خیرخواهانه است و به نظر بنده منظومه حکمت انقلاب اسلامی بوده که هر کس دستی در انقلاب داشته باشد این حس را پیدا می‌کند که این بیانیه کار را برای حکمرانان و مردم سخت کرده است.

او افزود: این بیانیه خطاب به حاکمیت و مردم تنظیم شده، اما محور آن جوانان هستند و در جلساتی که با رهبری در مورد گام دوم صحبت کردم متوجه شدم که ایشان نقطه ثقل این بیانیه را جوانان می‌دانند، بنابراین توجه نگارنده این حکت به آن سمت است که جوانان باید منشأ تحول در کشور باشند.

لاریجانی تصریح کرد: جوانان انگیزه کافی در حوزه مدنی و حکمرانی را دارند همان‌طور که در عصر انقلاب نیز همین بود، چراکه اگرچه توده مردم در میدان بودند، اما نقش آفرینان اصلی جوانان بودند بنابراین این گام دوم نفس و جان جدیدی به انقلاب می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.