همزمان با ایام الله دهه فجر، ۲۲۵ زوج جوان از سراسر کشور به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شدند و با میزبانی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی جشن ازدواج‌شان را در قالب طرح «زندگی به سبک رضوی» در رواق حضرت زهرا(س) جشن گرفتند.

برگزاری جشن ازدواج ۲۲۵زوج‌ جوان از سراسر کشور در حرم امام هشتم(ع)

به گزارش قدس آنلاین، این مراسم معنوی با تشرف ۴۴۰ نوعروس و داماد که به دعوت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی از استان‌های اصفهان، چهار محال بختیاری، کرمانشاه، مرکزی و خراسان رضوی در قالب طرح آموزشی، فرهنگی و زیارتی «هم‌سایه» به مشهد مقدس اعزام شده بودند در بارگاه ملکوتی امام مهربانی‌ها برگزار شد.
قدرت همراه با محبت حافظ جایگاه مرد در خانه است
حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری در این مراسم به بیان موضوع تکالیف زن و مرد در زندگی مشترک پرداخت و اظهار کرد: مرد در خانه به عنوان ولی است و خداوند به او در خانه قدرت، حکومت و بزرگی عنایت کرده است.
وی با اشاره به اینکه همانطور که اولیای الهی و ائمه اطهار(ع) امام و ولی پیروان پیامبر(ص) هستند، خدای متعال در قرآن مرد را نیز به عنوان ولی وعزیز خانه معرفی کرده است، افزود: اگر مرد با حفظ جایگاه خودش ولایتش را در خانه به تثبیت برساند علاوه بر انجام وظیفه ای که خداوند بر عهد او نهاده است در حقیقت تبلیغ دین خدا را نیز انجام داده است.
حجت الاسلام ماندگاری، قدرت همراه با محبت، عدالت، گذشت و سخاوت را از وظایف مرد در خانه برشمرد و گفت: خانه جای انتقام و دعوا نیست لذا مرد نباید با بداخلاقی، بی دینی، خساست، بی‌انصافی و بی‌عدالتی جایگاهش را در خانه ناپایدار کند.
وی با اشاره به اینکه خداوند متعال برای زنان نیز تکالیفی در جهت قوام زندگی مشخص فرموده اند که حفظ آبروی همسر از آن جمله است، افزود: بی حیایی و بی‌دقتی زنان در بیرون از خانه مردان بیمار دل را برای سوء استفاده از این زن ها تحریک می‌کند. خداوند جنس زن را لطیف و ظریف خلق کرده است و هرآنچه که لطیف و ظریف باشد علاقه انسان برای نگاه کردن و دست یافتن به او بیشتر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه منشاء غیرت، محبت است پس بنابراین مرد بی غیرت علاقه و محبتی به همسرش ندارد، گفت: زن و شوهر باید در برقرار روابط به ظاهر عادی نیز دقت کنند چرا که برخی از رفتارها موجب تحریک و توجه دیگران می‌شود لذا حفظ زیبایی، ظرافت، لطافت و جذابیت زن از چشم نامحرمان ضروری است.
تلاوت آیاتی از قرآن مجید، قرائت زیات امین الله، مداحی هادی الهی، اهدای بسته متبرک همراه با یک جلد کلام‌الله مجید و اعطای هدایای فرهنگی، شاخه گل و توزیع دعوت نامه مهمانسرای حضرت بین زوج‌های جوان از دیگر برنامه‌های این جشن معنوی و باشکوه بود.
یادآور می‌شود؛ طرح آموزشی، فرهنگی و حمایتی «هم‌سایه» زیر مجموعه «طرح زندگی به سبک رضوی» در راستای افزایش آگاهی و تحکیم زندگی مشترک و با هدف تشویق جوانان به ازدواج به‌موقع و فرزندآوری از سوی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی طراحی شده و با مساعدت معاونت محرومیت‌زدایی، معاونت تبلیغات اسلامی، انتظامات آستان قدس رضوی و موسسه موقوفه رضوی به صورت مرحله‌ای در حال برگزاری است.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.