همدان- رییس هیات های ورزشی نابیایان و کم بینایان استان همدان و قهرمانان ملی پوش همدانی از پروژه های اجرا شده در سطح منطقه یک بازدید نمودند.

مناسب سازی شهری جهت رفاه نابینایان و کم بینایان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شهرداری منطقه یک همدان سمیه سهیلی رییس هیات های ورزشی نابینایان و کم بینایان استان همدان با اشاره به اینکه در گذشته یکی از مشکلات بزرگ جامعه نابینایان استفاده از معابر و امکانات شهری بوده است بیان کرد رویکرد جدید مدیریت شهری در اجرای پیاده رو ها، زیر ساختها و امکاناتی که به بهره برداری می رسند باعث شده تا تمامی افراد جامعه به خصوص جامعه نابینایان و کم بینایان نیز بتوانند به راحتی از معابر و پیاده رو های شهری تردد نمایند.

وی با قدردانی از زحماتی که در این حوزه کشیده شده خواستار ادامه دار بودن این پروژه ها و توسعه امکانات شهری جهت استفاده تمامی افراد جامعه از جمله نابینایان، کم بینایان، کم تانوان جسمی، کودکان و.... شد.

حمید اسلامی قهرمان دومیدانی نابینایان کشوری و دارنده مدال طلای بازی های آسیایی با بیان اینکه در گذشته متاسفانه پیاده روها و معابر شهری همدان مناسب استفاده همه افراد نبوده، از استاندارد سازی پیاده روها استقبال نموده و این اتفاق را شروعی برای اصلاح تمامی معابر دانست.

مصطفی نصیری گلبالیست همدانی تیم ملی ایران با تاکید بر اینکه چگونگی استاندارد سازی ها بایستی بر اساس ضوابط و مقررات وضع شده باشند تا تمامی نابینایان و کم بینایان بتوانند از آن استفاده کنند افزایش وسعت این استانداردسازی ها در تمامی نقاط شهری را یکی از خواسته های مهم این جامعه دانست.

دهبانی صابر مدیر منطقه یک شهرداری همدان هدف این منطقه را رسیدن به ایده آل های شهری دانست که بتواند جواب گوی احتیاجات تمامی افراد این شهر از جمله کم بینایان، نابینایان، کم توانان حرکتی و ...باشد، وی با بیان اینکه در سال جاری صد و هفده هزار متر مربع پیاده رو سازی در دستور کار شهرداری منطقه یک بوده است عنوان نمود که در تمامی پروژه ها مبحث استاندارد سازی با استفاده از قوانین و ضوابط مشخص و مصالح با کیفیت انجام پذیرفته است.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان عنوان نمود مناسب سازی پیاده‌روها برای افراد نابینا این امکان را فراهم می‌کند که آن‌ها در انتخاب مسیر خود در کوچه و خیابان کمتر دچار خطا شوند. بدین صورت که پیاده روها به سه نوع سنگفرش تقسیم بندی می‌شوند. سنگفرش نوع اول که به صورت  معمولی می باشد مخصوص تردد افراد عادی است. در میان این سنگفرش‌ها، نوارهای باریک و موازی برجسته به رنگ زرد کار گذاشته می‌شود که به افراد نابینا کمک می‌کند از مسیر خود منحرف نشوند و نوع سوم سنگفرش‌ها که حالت برجسته مانند و دایره‌ای در سطح خود هستند نشان دهنده پایان مسیر و رسیدن به کوچه، خیابان و یا پله هستند.

وی همچنین توجه به اختلاف سطح معابر برای عبور بدون مشکل معلولان و ایجاد پیاده راه‌های هم سطح با تقاطع ها و معابر فرعی را از جمله دیگر سیاست‌هایی دانست که در پروژه های جاری در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.