زنجان-نخستین سمپوزیوم کشوری میان رشته ای در علوم پزشکی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی برگزار شد.

تاسیس مرکز مطالعات میان رشته ای در استان زنجان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان صبح روز چهارشنبه در نخستین سمپوزیوم مطالعات میان رشته ای که در محل سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی برگزار شد، گفت: این سمپوزیوم   فرصتی فراهم آورده تا با طرح  نظرات و دیدگاهها متفکرین  دانش میان رشته ای در ابعاد مختلف ان مورد بررسی قرار گیرد.
قزلباش با بیان اینکه با برگزاری سمپوزیوم می توانیم   اساتید صاحب نظر و گروههای پژوهشی فعال را بیشتر بشناسیم ادامه داد: این همایش  زمینه ارتباط  اساتید را فراهم  آورده  و در جهتی حرکت کنیم که مجموعه  بتواند دانس  میان رشته ای توسعه ببخشد. 
رئیس سمپوزیوم میان رشته ای با اذعان به اینکه دانشهای میان رشته ای و توسعه آنها ضرورت انکار نا پذیر است خاطر نشان ساخت:انسان نیازمند برداشتن مرزهای سنتی رشته های علمی است. 
قزلباش  با تاکید بر اینکه برای همگرای و پاسخ به نیازهای امروز اسناد بالادستی بویژه در برنامه های توسعه کشوری بر گسترش دانشهای میان رشته ای تاکید می شود.
وی با اشاره به اینکه رویکرد تحول نگرانه که وزارت بهداشت در قالب طرح تحول آموزشی  مد نظر قرار داده توجه ویژه ای به دانش میان رشته ای و ارائه الگوی توسعه ای این دانش گردیده است،اظهارداشت: ماموریت ویژه و کلان پروژه به دانشگاه علوم پزشکی زنجان محول شده است  و این سمپوزیوم سالانه برگزارشود.
وی از تاسیس مرکز مطالعات میان رشته ای با گسترس فعالیت کشوری در استان خبر داد و افزود:این مرکز قدم بزرگی در جهت تعمیق و فضایی را برای همفکری و هم افزایی دانشگاههای علوم پزشکی و غیر پزشکی است.
وی با بیان اینکه ایجاد این مرکز در ارائه الگوی روز آمد، واقع بین و جامعه محور برای توسعه دانش های میان رشته ای  در حیطه علوم پزشکی موثر خواهد بود اذعان داشت:با ایجاد این مرکز دانش آموختگانی توانمند و بالنده را با توانایی  دانش چند بعدی را تحویل جامعه اسلامی دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.