امروز 17 بهمن سینمای پردیس ملت میزبان فیلمسازانی چون ابراهیم حاتمی کیا، نیکی کریمی و امیرعباس ربیعی خواهد بود.

حضور «لباس شخصی» در سینمای رسانه/ حاتمی‌کیا با «خروج» به پردیس ملت می‌آید

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، در حالی که به روزهای پایانی جشنواره نزدیک می شویم اما اکران فیلم هایی همچون «خروج» و «لباس شخصی» همچنان تنور جشنواره و بازار کنجکاوی ها را گرم نگه می دارد.

علاوه بر دو فیلم ذکر شده در هفتمین روز از جشنواره، فیلم «آتابای» ساخته نیکی کریمی در بخش سودای سیمرغ نیز به نمایش در خواهد آمد.

روایت «لباس شخصی» در ژانر تاریخی ـ سیاسی

فیلم «لباس شخصی» به کارگردانی امیرعباس ربیعی جدیدترین فیلم این کارگردان و محصول مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج، به تهیه کنندگی حبیب والی نژاد است.

این فیلم که اثری تاریخی سیاسی است، به اتفاقات دهه شصت و فعالیت پیچیده حزب توده در ایران می‌پردازد. در خلاصه داستان لباس شخصی آمده است: بهترین حربه برای ضربه، دوستی است. چون پیچیدگی در سادگی اوست. به لباس شخصی‌ها بیشتر شک کن!

مهدی نصرتی، توماج دانش بهزادی، مجید پتکی، میلاد افواج، عماد درویشی، مهیار شاپوری، احمد لشینی، شهاب بهرامی، روزبه رئوفی، کیوان محمود نژاد، نجلا نظریان و ماه‌منیر بیطاری بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

سایر عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: هاشم مرادی، مدیر صدابرداری: امیر عاشق حسینی، مدیر برنامه‌ریزی: بهمن حسینی، تدوین: مهدی سعدی، مدیر تولید: منصور غضنفری، دستیار اول کارگردان: مهدی سلیمانی،منشی صحنه: سارا عبداللهی، طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی، طراح چهره‌پردازی: محسن دارسنج، جلوه‌های ویژه بصری: جواد مطوری، جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، عکاس: معین باقری، بدلکار: کیوان رضایی دستیار تولید: افشین رئوفی، مدیر تدارکات: بهرام دانایی، مشاور رسانه‌ای: مصطفی بیات.

«خروج» کارگردان: ابراهیم حاتمی‌کیا

ابراهیم حاتمی کیا با بیستمین تجربه سینمایی خود یعنی «خروج» به جشنواره می آید. آخرین حضور حاتمی‌کیا در سینما به فیلم «به وقت شام» بازمی گردد و امسال با «خروج» به سینما بازگشته است. فیلمی که حاصل سومین همکاری با سازمان هنری رسانه‌ای اوج پس از «بادیگارد» و «به وقت شام» است. فرامرز قریبیان نخستین بازیگری بود که حضورش در این فیلم رسانه ای شد. وی اعلام کرده بود این فیلم، بهترین تجربه بازیگری او خواهد بود و همین اظهار نظر این بازیگر کهنه کار کنجکاوی های بیشتری را برای تماشای این فیلم برانگیخته است. در کنار قریبیان پانته‌آ پناهی‌ها، جهانگیر الماسی، گیتی قاسمی، محمدرضا شریفی‌نیا، مهدی فقیه، سام قریبیان، محمد فیلی، آتش تقی‌پور، اکبر رحمتی، فرزاد حسنی، رامین پورایمان و محسن صادقی‌نسب در این فیلم سینمایی به ایفای نقش خواهند پرداخت.

خروج درباره ساکنان یک روستا است که برای اعتراض به وضعیت‌شان سراغ دولت می‌روند. در خلاصه داستانی از این فیلم آمده؛ بر اساس بارش و سیل، محصول پنبه گروهی از کشاورزان از بین می‌رود. آنها پس از آنکه موفق به دریافت خسارت‌شان نمی‌شود، با تراکتور به مقابل نهاد ریاست جمهوری می‌آیند تا اعتراض‌شان را مطرح کنند.

دیگر عوامل فیلم سینمایی «خروج» عبارتند تهیه کننده: حبیب والی نژاد، مجری طرح و مدیر تولید: عبدالله شهباززاده، دستیار کارگردان و برنامه ریز: علیرضا صالحی، مدیر فیلمبرداری: آئین ایرانی، صداگذار: علیرضا علویان، چهره پرداز: مهرداد میرکیانی، تدوین: عماد خدابخش، جلوه های ویژه میدانی: رضا ترکمان، جلوه های ویژه بصری: محمد برادران، طراح لباس: مارال جیرانی، طراح صحنه: مجید علی اسلام، منشی صحنه: آرزو قربانی، مدیر تدارکات: حیدرضا سرپیران.

«آتابای»، کارگردان: نیکی کریمی

نیکی کریمی از جمله بازیگرانی است که علاقه خود را به فیلمسازی هم نشان داده است. «آتابای» در سومین سئانس امشب اکران خواهد شد. فیلمنامه «آتابای» توسط هادی حجازی‌فر و بر اساس طرحی از نیکی کریمی نوشته شده و هادی حجازی‌فر، جواد عزتی، سحر دولتشاهی و دانیال نوروش از جمله بازیگران آن هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده  است: «آتابای ۴۰ ساله به همراه پدر و خواهرزاده‌اش در روستای پیرکندی(خوی) زندگی می‌کنند. او سال‌ها پیش، دانشجوی معماری در دانشگاه هنرهای زیبای تهران بوده و یک سال مانده به فارغ‌التحصیلی، به علت مشکلات روحی ناشی از عشق نافرجام به هم دانشگاهی‌اش، ترک تحصیل کرده و به زادگاه خود بازگشته است... ».

نگاهی به مستندهای امشب

مستند «زندگی در میان پرچم‌های جنگی» به کارگردانی محسن اسلام‌زاده پیش از این در بخش «جایزه شهید آوینی» اکران شد که به حضور داعش در بخشی از افغانستان می‌پردازد. اسلام‌زاده پیش از این فیلم «تنها میان طالبان» را نیز در افغانستان و در دل خطر ساخته بود که اثر قابل اعتنایی با موضوع طالبان به شمار می‌رود.

همچنین فیلم کوتاه مادر برفی به کارگردانی مرجان خسروی و تهیه‌کنندگی سیدشهاب‌الدین طباطبایی پایان بخش برنامه های امشب خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.