مدیر کل ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه رونق تولید در گرو رونق اقتصاد فرهنگ و هنر است، گفت: کارکرد اقتصادی هنر، آن را به یک رقیب اقتصادی برای دیگر عرصه‌ها تبدیل می‌کند.

رونق تولید در گرو رونق اقتصاد فرهنگ و هنر است

به گزارش قدس آنلاین، جعفر مروارید  با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی در گرو توسعه فرهنگ و هنر است، اظهار کرد: فرهنگ، بسترساز توسعه اقتصادی و نقش اول را در این عرصه دارد، اما در حال حاضر در بودجه‌بندی‌های کشور فرهنگ در رتبه آخر قرار گرفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه باید برای رونق اقتصاد، با کمک پیشکسوتان عرصه هنر ایده‌های نو را تبدیل به حرکت کنیم، افزود: رونق هنر باعث تغییر سبک زندگی مردم و زنده شدن میراث کهن گذشتگان می‌شود. کارکرد اقتصادی هنر باعث می‌شود تا در فضای کنونی، هنر به‌عنوان یک رقیب اقتصادی برای دیگر عرصه‌ها ظاهر شود.

وی با تأکید بر اینکه رونق تولید در رونق اقتصاد فرهنگ و هنر است، تصریح کرد: راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر یکی از راه‌های ایجاد رونق اقتصادی است و همان‌طور که در شهرستان‌های مشهد و نیشابور این گذرهای فرهنگی ایجاد شده است، امیدواریم در آینده نزدیک در شهرستان‌هایی مثل خوشاب و سلطان‌آباد نیز با کمک جوانان انقلابی این گذرهای فرهنگی با هدف امیدآفرینی در بین جوانان ایجاد شود.

مروارید با تأکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از ظرفیت‌های دینی جامعه هستند که می‌تواند با زبان هنر، فرهنگ دینی را تبیین کند، از فعالیت هزار و ۸۸۰ کانون فرهنگی و هنری در خراسان رضوی خبر داد.

وی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، پل ارتباطی نسل جوان با این مراکز است که تأثیر فعالیت‌های آن‌ها در فضای مجازی نیز به‌خوبی دیده می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به برنامه فهما و دعوت از قرآنیان شهرستان‌ها برای حضور در مشهد اشاره کرد و گفت: در این طرح، شبکه‌سازی قرآنی انجام می‌شود و با استفاده از توانایی‌ها و ظرفیت‌های قرآنی، افراد شناسایی و از ظرفیت آن‌ها در بستر این شبکه‌سازی استفاده خواهد شد.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.