خراسان شمالی-کاروان سینمای سیار استان هم زمان با ایام دهه فجر به نوار مرزی خراسان شمالی رسید.

کاروان سینمای سیار به نوار مرزی خراسان شمالی رسید

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، رئیس حوزه هنری خراسان شمالی با بیان این که فیلم‌های ۲۳ نفر، بنیامین و منطقه پرواز ممنوع، در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نوار مرزی استان اکران می‌شود، گفت: این فیلم‌ها حداقل در ۳۵ تا ۴۰ روستای استان شامل ۴ دهستان حصارچه، شیرین سوء، گیفان و راستقان و روستاهایی ازتوابع اسفراین و ۲ شهر جاجرم و راز و جرگلان که فاقد سینماست، در حال اکران است.

‎وی افزود: این حرکت در راستای برقراری عدالت فرهنگی آن هم در شرایطی که زیرساخت‌های فرهنگی استان ضعیف است و برخی از شهرها فاقد سینماست، انجام گرفت.  

‎وی ادامه داد: از اول دغدغه داشتیم به طور موقت سینما سیار را با توجه به  ضعف زیرساختی موجود در استان راه‌اندازی کنیم و این اتفاق فتح بابی شد تا در ایام دهه فجر این اتفاق رقم بخورد.

‎نمازی ضمن تاکید بر این مسئله که باید قدری توجهمان را به مناطق روستایی بالا ببریم، تصریح کرد: این حرکت با مشارکت  قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان و کمیته امداد این کار انجام می‌شود، فرصتی برای ارتقای نشاط اجتماعی و توجه بیشتر به مناطق حاشیه و مرزی استان بود.

‎وی در بخش دیگری از سخنانش به استقبال بسیار خوب علاقه‌مندان از اکران فیلم‌ها در چند روز نخست اکران پرداخت و با توجه به مخاطب عام این فیلم‌ها به اکران آن‌ها در مدارس و مساجد اشاره کرد.

‎وی خاطرنشان کرد: اکران‌ها از ۱۲ بهمن در قالب سینمای سیار به همت عمار یار و باشگاه رشد جوان سازمان هنری رسانه ای اوج  آغاز شده و تا بیست و پنجم ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.