رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: برای اولین بار در مشهد با نرم‌افزار توقف پشت خط ایست عابر پیاده و با استفاده از دوربین‌ها اعمال قانون خواهیم کرد و ۲۵ تقاطع نیز اضافه خواهد شد.

نصب دوربین ثبت تخلف گذرگاه عابر پیاده برای اولین بار در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ حمیدرضا دهنوی امروز، ۱۶ بهمن ماه، در مراسم افتتاحیه مانیتورینگ پلیس راهور خراسان رضوی اظهار کرد: مرکز مانیتورینگ پلیس راهور خراسان رضوی در حال حاضر هشت مانیتور دارد که می‌توان چهار مانیتور دیگر نیز اضافه کرد. تعداد دوربین‌های سطح شهر ۴۵۰ دوربین نظارتی و ۱۰۹ دوربین ثبت تخلف است، همه دوربین‌ها در این مکان به سرور متصل بوده و رصد می‌شوند و پلیس راهور استان کل تخلفات را مدیریت می‌کند.

وی افزود: پلیس راهور استان هم ترافیک شهر را رصد می‌کند و هم اعمال قانون وسایل نقلیه انجام می‌شود. برای اولین بار در کشور نرم‌افزار جدیدی را ایجاد کردیم که نرم‌افزار بدون کاربر اعمال قانون خودروهایی که در محل غیر مجاز متوقف هستند را انجام می‌دهد، بعد از اعمال قانون اپراتور ما تایید می‌کند و بلافاصله ضمن اعمال قانون پیامک برای آن شخص متخلف ارسال می‌شود. قابلیت ثبت تخلف سرعت لحظه‌ای و متوسط نیز وجود دارد.

دهنوی بیان کرد: این کار تنها در مشهد بوده و در هیچ استان دیگری برقرار نیست. مورد دیگری که در شهر مشهد فعال می‌شود، قابلیت دوربین برای خودروهایی فاقد معاینه فنی است. خودروهایی که در پشت خط ایست توقف نمی‌کنند، از طریق دوربین‌ها رصد خواهد شد، یعنی دوربین سر تقاطع به عنوان یک مامور قانون می‌تواند همه این تخلفات را رصد کند. ما اینجا به صورت رندوم بررسی و تایید کرده و برای اعمال قانون به راهور ناجا ارسال می‌کنیم. همه دوربین‌های سطح شهر متصل هستند.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی ادامه داد: هدایت کامل دست ما بوده و کل مناطق شهرداری، خیابان‌های پرتردد، تقاطع‌های مورد نیاز و میادین را در بخش مانیتورینگ نمایش می‌دهیم. کل دوربین‌ها که در اینجا قابل رصد تصویری و اعمال قانون است. کل شهر مشهد را با این مرکز مانیتورینگ پوشش می‌دهیم، این قابلیت وجود دارد که شهرستان‌ها نیز متصل شوند. نیشابور این آمادگی را دارد، دوربین‌های آن را نیز نصب کردند و بقیه شهرستان‌ها نیز می‌تواند اضافه شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار در مشهد با نرم‌افزار توقف پشت خط ایست عابر پیاده و با استفاده از دوربین‌ها اعمال قانون خواهیم کرد. در طرح کلان پروژه عابر پیاده که شهردار و معاون حمل و نقل این طرح را در حال اجرا دارند، ۲۵ تقاطع نیز اضافه خواهد شد. برای اولین بار دوربینی نصب خواهیم کرد که ثبت تخلف گذرگاه عابر پیاده را داشته باشیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.