البرز- همایش کشوری سلامت زنان با محوریت حاشیه نشینی در دانشکده پزشکی البرز برگزار شد.

۱۰ تا ۲۰ درصد مردم دنیا حاشیه نشین هستند

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از روابط عمومی دانشگاه، این همایش صبح امروز چهارشنبه به همت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز به انجام رسید.

سپهر معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز در رابطه با این همایش اظهار کرد : در این همایش ۱۰۰ مقاله در خصوص محورهای همایش که همان حاشیه نشینی چالش ها و راهکار ها، عدالت در سلامت، خانه و سلامت، سلامت روان، زنان سرپرست خانوار و رفتار های پرخطر ارایه شده است که از این تعداد ۶۵ مقاله انتخاب شدند.

دکتر محمد نوری افزود : ۳۹ مقاله در قالب پوستر و ۱۵ مقاله در قالب سخنرانی در سه پنل تخصصی ارایه میشود.

 معاون فناوری و تحقیقات بیان کرد: زنان ایرانی با توجه به فرهنگ حاکم بر جامعه مسئولیت های سنگینی را بر عهده دارند و این مسئولیت ها در مناطق حاشیه نشین بسیار بیشتر است.

دکتر نوری سپهر خاطرنشان کرد: طبق آمارها حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد مردم دنیا حاشیه نشین هستند ومناطق حاشیه اینگونه نیست که حتما منطقه ای  در خارج از شهر باشد.

وی ادامه داد: در مرکز شهر نیز مناطقی وجود دارند که از لحاظ بافت منطقه خارج از استاندارد ها ی شهرسازی  هستند و در این مناطق به دلیل تراکم جمعیت و فقر و کم برخورداری از امکانات، آسیب های بسیار زیادی رخ می دهد و بحث سلامت و بهداشت آنها به شدت به خطر می افتد.

وی خاطر نشان کرد : دانشگاه علوم پزشکی البرز مناطق حاشیه  را تحت پوشش قرار داده و اگر به این آمار ۲۰ میلیون نفری حاشیه نشینی در کشور رسیدگی نشود ممکن است تاثیرات بسیار ناهنجاری در کشور ایجاد شود چرا که بسیاری از آنان در مناطق کشور پخش هستند و باید به آنان کمک کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.